Vetëqeverisja lokale është politikisht në kategorinë e rëndë, dhe financiarisht në kategorinë e peshave të ulëta

Toni Popovski. / Foto: Arkivi i Shtypit të Lirë

Ne jemi dëshmitarë, veçanërisht në prag të zgjedhjeve lokale, që qeverisja e komunave është jashtëzakonisht tërheqëse politikisht. Cilësia dhe shtrirja e shërbimeve lokale, si dhe mënyra e qeverisjes së komunave, ndikojnë drejtpërdrejt në vlerësimet e partive politike, dhe shpesh, fitorja në zgjedhjet lokale paralajmëron fituesin e zgjedhjeve parlamentare.

Vetëqeverisja jonë lokale është krijuar në Evropë, në përputhje të plotë me Kartën e Këshillit të Evropës për Vetëqeverisjen Lokale. Kjo deklaratë, e konfirmuar nga BE, i referohet gjithashtu modelit të zgjedhur për financimin e bashkive dhe elementeve strukturorë të saj, burimeve të përcaktuara të financimit dhe transfertave financiare nga buxheti i shtetit. Sidoqoftë, në sfondin e këtij modeli evropian, dhe tani, ekziston një përmbajtje e madhe në të gjitha qeveritë, veçanërisht nga viti 2010 e tutje, për të thelluar decentralizimin fiskal në mënyrë që të sigurojnë fonde të mjaftueshme për zbatimin e kompetencave të deleguara.

Dalloni për mirë  

Sistemi i financimit të bashkive u konsolidua në vitin buxhetor 2009, kur të gjitha komunat (përveç njërës) diplomuan në fazën e dytë të decentralizimit fiskal, duke fituar të drejtën e financimit me bllok -grante për institucionet e transferuara. Që atëherë e deri më sot, vetëm në mënyrë sporadike, në intervale prej tre deri në katër vjet, kur presioni mbi marrëdhëniet midis bashkive dhe qeverisë qendrore bëhet i padurueshëm, ose në prag të zgjedhjeve vendore, disa transferime financiare janë rritur pak ose lindin borxhe e mbuluar. Nga ana e tyre, bashkitë i janë drejtuar vazhdimisht gamës së rregulluar prej kohësh të instrumenteve të tyre tatimore, duke iu përmbajtur normave më të ulëta dhe duke u përmbajtur nga taksat më të larta sepse është "jopopullore" me votuesit. Për këtë arsye, disa komuna nuk bëjnë as përpjekjen më të vogël fiskale për të mbledhur fondet e tyre.

Të gjitha qeveritë gjatë 16 viteve të fundit kanë theksuar faktin se ka pasur përparim të vazhdueshëm në procesin e decentralizimit fiskal me të ardhura fillestare prej 2,2 përqind të PBB -së në 2006, i cili u rrit në 5,4 përqind në vitin 2019, me një rënie të lehtë në 5.3 përqind të PBB në pandeminë 2020. Kjo rritje është gjithashtu e padiskutueshme sa i përket shumës nominale të të hyrave, të cilat u rritën nga 5.9 miliardë denarë në 2005 në 36 miliardë denarë në vitin 2020. Duke vepruar kështu, qeveritë "qëllimisht" nuk arrijnë të vënë në dukje dy aspekte të rëndësishme. E para është se deri në vitin 2006, pavarësisht ndryshimeve të mëdha pozitive në kuadrin ligjor që u deshën katër vjet për t'u miratuar plotësisht, ne ishim një shtet pothuajse i centralizuar fiskalisht plotësisht, dhe i dyti ishte ai në krahasim me të ardhurat mesatare të qeverisjes vendore të BE -së prej 27 (vende ) e cila është mbi 11 përqind, ne jemi akoma seriozisht prapa.

Duhet të theksohet se ka një angazhim retorik në politikat aktuale, por nuk ka një parashikim të saktë për një rritje graduale, por në të njëjtën kohë të fortë të të ardhurave totale të vetëqeverisjes vendore dhe përafrimin e tyre me mesataren evropiane. Oferta ekzistuese e zgjidhjeve është më shumë në drejtim të konsolidimit të sistemit duke përmirësuar performancën e bashkive, e cila sigurisht do të rezultojë në rritjen e të ardhurave, dhe në një farë mase të lidhur me përmirësimin e rishpërndarjes së fondeve nga transferet financiare përmes prezantimit të shumëpritur të instrumentet e barazimit financiar dhe shpërblim shtesë për një rezultat financiar të suksesshëm.

Rruga drejt financimit evropian të komunave 

Arritja e mesatares evropiane të të ardhurave lokale kërkon veprim të hartuar dhe zbatuar në mënyrë sistematike nga bashkitë dhe qeveria qendrore. Komunat duhet të ndalojnë "politizimin" duke i mbajtur të ardhurat e tyre në vend, dhe disa prej tyre në të kundërt. Rritja e taksimit lokal në mënyrë optimale, nëse jo në rangun maksimal të përcaktuar me ligj, por edhe në fushën e tatimpaguesve, është e nevojshme nëse duam shërbime më të mira vendore. Kjo pasohet nga mungesa e kapacitetit fiskal të matur saktësisht të komunave për 20 vjet. Theshtë përgjegjësi e qeverive, të cilat në mënyrë të vazhdueshme shmangin kryerjen e këtij operacioni krejtësisht logjik, të nevojshëm dhe të realizueshëm të llogaritjes, duke pasur parasysh se është me rrezik të lartë politik të brendshëm.

Duke mos pasur një pasqyrë të saktë mbi potencialin real të instrumenteve financiare vendore, një vlerësim dytësor është se qeveritë komunale, duke shmangur taksat jopopullore, në fakt heqin dorë nga të ardhurat shtesë që gradualisht mund të rriten në 1 përqind të PBB -së së shtetit, ose afërsisht 100 milion euro Me Pjesa tjetër, 4-5 përqind e të ardhurave të PBB-së së vendit për të arritur mesataren evropiane, nuk ka asnjë mënyrë tjetër për të siguruar nëse nuk parashikohet dhe zbatohet gradualisht, gjatë një periudhe një dekade, por shumë më e fortë se në të kaluarën, të rritet në transferet financiare nga buxheti i shtetit, dhe veçanërisht subvencioni i përgjithshëm i TVSH -së dhe pjesa për bashkitë në taksat e mbledhura mbi të ardhurat personale. Në kontekstin e transferimeve, qeveria qendrore paralajmëron se mund të ketë një shtrembërim të të ashtuquajturës "Funksionet" e shtetit por në të njëjtën kohë të mos presim rezultatin e reformës së administratës publike dhe të zbulojmë saktësisht se sa institucione shtetërore na duhen vërtet, dhe sa prej tyre janë krijuar për qëllime të tjera, dhe rrjedhimisht duhet të jenë i nënshtrohen racionalizimit, nëse nuk hiqen të paktën për të zvogëluar punësimin joproduktiv në to dhe kostot e lidhura me to. Kjo do të krijonte hapësirën e nevojshme fiskale për të rritur transferimet në komuna. Nëse e para nuk bëhet, një vendim me transferimin e kompetencave të reja në komuna i ndjekur nga burime financiare shtesë dhe punonjës është i rrezikshëm, sepse në kushtet e financimit statik të kompetencave të transferuara dhe fondeve të pamjaftueshme për zbatimin e tyre, zgjerimi i kompetencave vetëm do të rritet barra mbi komunat, me një rrezik objektiv që do të ndikojë në cilësinë e shërbimeve ekzistuese dhe atyre të reja.

Tema e financimit komunal është strukturore komplekse. Përveç këtyre aspekteve që po trajtoj, ka një numër të tjerash që lidhen me reformimin e proceseve të brendshme për menaxhimin e fondeve publike. Megjithatë, nga kjo analizë e shkurtër mund të shihet se thellimi i decentralizimit fiskal është përparësia e parë dhe më thelbësore, pavarësisht shkallës së lartë të kushtëzimit me proceset e tjera thelbësore.

Nëse nuk ndërmarrim një hap më të guximshëm, nuk do të jemi në gjendje të plotësojmë peshën specifike politike të vetëqeverisjes vendore me një peshë të përshtatshme financiare, e cila do të garantojë cilësi dhe mbulim më të madh të shërbimeve lokale dhe përafrim gradual me standardet evropiane.

 

Burimi: Deutsche Welle

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës