A do të kemi fat që makina e parë të dalë nga fabrika në Maqedoni?

Kolazh: Free Press / Foto: egomobile

Autoritetet sigurojnë se është një investim që do të sjellë para në arkën e shtetit dhe paga më të larta, por shumë qytetarë, mes të cilëve biznesmenë dhe gazetarë të shquar, flasin për “kundërargumente”.

Njoftimi se kompania gjermane “Next.e.go Mobile” do të ndërtojë fabrikë në Tetovë për vetura elektrike dhe prania e gjysmës së Qeverisë në këtë ceremoni shkaktoi reagime të furishme në opinion. Edhe biznesmenë të njohur shprehën besimin se nga ky investim nuk do të ketë asgjë. Reagimeve të furishme në opinion zyrtarët iu përgjigjën me sigurinë se po tregohen të kujdesshëm dhe se një firmë audituese ndërkombëtare ka analizuar veprimtarinë e kompanisë dhe nuk ka gjetur asgjë të kundërshtueshme.

Me konceptin e ri të TIRZ kemi futur mekanizma për mbrojtjen e interesit publik, tha Jovan Despotovski, drejtor i Drejtorisë së Zonave Zhvillimore Industriale Teknologjike (TIRZ) për lajmet e Channel 5.

– Absolutisht të gjithë klientët, të mundshëm dhe aktualë, kalojnë një proces të detajuar të shqyrtimit. Ne punësojmë një kompani audituese ndërkombëtare, e cila në raportin fillestar për këtë kompani nuk tregonte ndonjë rrezik serioz. Dhe vetë kontrata që kemi nënshkruar përmban klauzola mbrojtëse. Dhënia e ndihmës shtetërore varet nga dinamika me të cilën investitori do të realizojë investimin dhe natyrisht nga plotësimi i kushteve të parashikuara në kontratë. Kompania nuk do të marrë para paraprakisht, por ka afate dhe data specifike që duhet të respektohen - thotë Despotovski.

Kompania “Next.e.go Mobile” prodhon makina nën markën “e.GO”. Fabrika në Maqedoni duhet të fillojë të ndërtohet në vjeshtë, ndërsa makinat e para duhet të dalin në vitin 2024. Investimi llogaritet në 130 milionë euro, ndërsa ndihma shtetërore, siç pohon Despotovski, nuk do të kalojë 35 për qind të investimit të përgjithshëm, ndërsa ndarja e mjeteve varet nga dinamika e realizimit të investimit dhe plotësimi i kushteve. të përcaktuara me marrëveshje”.

Në të njëjtën kohë, siç theksoi Despotovski, kompania nuk do të shfrytëzojë lirime tatimore, por është plotësisht e obliguar t'i paguajë në Buxhetin dhe fondet publike të shtetit.

- Ky model i mbështetjes shtetërore është në përputhje me rregulloret e BE-së, dhe është njëlloj i disponueshëm për të gjitha kompanitë e huaja dhe vendore - thekson Despotovski.

Ai po ashtu tha se paga mesatare bruto në këtë kompani do të jetë 1.340 euro dhe se do të ketë 900 vende pune.

Ali Vezvaei, kryetar i bordit të kompanisë “e-GO”, foli në këtë aktivitet me rastin e nënshkrimit të marrëveshjes së ndihmës shtetërore.

“Ne jemi vërtet të ngazëllyer që do të zgjerojmë prodhimin tonë në Republikën e Maqedonisë së Veriut, pas progresit tonë në Bullgari në vitin e kaluar. Fokusi ynë strategjik në Evropën Juglindore bazohet në besimin tonë në ekosistemin konkurrues të rajonit, një klimë tërheqëse investimi dhe akses në kapital njerëzor të motivuar dhe të talentuar – tha Vezvaei.

Megjithatë, shumë në opinion shprehën mosbesim, duke vënë në dukje “kundërargumente”.

“As në FB dhe as në faqen zyrtare të ‘e-GO’ nuk ka ndonjë njoftim nga kompania se sot po vihet gurthemeli i fabrikës së tyre të re në Tetovë? Nëse e kërkoni në google, fabrika e vetme është në Aachen të Gjermanisë, me gjithsej 400 punonjës. Me 500 vetura të prodhuara deri më tani... Kësaj i vjen era Subrata Roy”, ka shkruar biznesmeni Dimitar Gligorov, pronar i Bauhaus, në profilin e tij në Facebook.

Faqja maqedonase e makinave “Automedia” ka shkruar: “Nën malin Sharr do të prodhohet një makinë që askush nuk e dëshiron”. Autori i tekstit, gazetari i njohur nga sfera e automobilave, Darko Yakonov, i është referuar një shkrimi të revistës gjermane “Auto Bild” ku, siç mund të lexojmë, makina ka marrë nota të këqija në provë.

"Në një provë në revistën e famshme gjermane "Auto Bild", kolegët tanë të nderuar harruan të gjithë patriotizmin dhe euforinë e tifozëve dhe gjykuan se ishte makina më e keqe që u shfaq ndonjëherë në një provë në historinë e revistës," shkroi Yakonov.

Drejtori Despotovski, nga ana tjetër, theksoi se bëhet fjalë për një kompani që është e lidhur ngushtë me Universitetin Teknik të Aachen-it, i cili është në dy përqindëshin e parë të universiteteve botërore sipas të gjitha rangimeve botërore.

Video e ditës