Si ta çojmë sportin në një nivel më të lartë

Prof. Dr. Ivan Anastasovski, Foto: Facebook

Është me rëndësi të madhe ngritja e sportit organizativ dhe funksional në një nivel më të lartë, gjegjësisht të bëhet një lidhje e qartë dhe e fortë ndërmjet sportit tonë të lartë dhe sistemit arsimor në Maqedoni.

Menaxhimi i sportit si pjesë e shkencës sportive është një sistem apo aftësi menaxhimi. Gjithashtu, menaxhimi i sportit ka për qëllim sigurimin e funksionalitetit të organizatave sportive (federata, sindikata apo klube). Sportet ndryshojnë shumë në masën në të cilën ato bëhen "biznes i madh". Kjo sekuencë mund të kuptohet më së miri nëse bëjmë dallimin midis fazave evolucionare ku ndryshimi është i ngadalshëm dhe fazave graduale dhe revolucionare ku ndryshimi është i shpejtë dhe faza karakterizohet nga një nivel i lartë pasigurie.

Këto faza janë:

- Themelimi (evolucionar), që thotë se sporti buron nga një traditë e lashtë folklorike (p.sh. futbolli).

- Kodifikimi (revolucionar), i cili mund të jetë një zyrtarizim i një ushtrimi, rezultat i shpërbërjes organizative ose nevoja për të përcaktuar lojën në një kohë kur ajo është shpikur.

- Stratifikimi (evolucionar) i cili tregon sesi është zhvilluar sporti dhe ndarjen e tij në shoqëri në bazë të fuqisë ose statusit ekonomik.

- Profesionalizimi (revolucionar), i cili ofron popullarizimin e sportit përmes shikueshmërisë, publiku sportiv (shikuesit) janë të gatshëm të paguajnë për ta parë, dhe investitorët janë të gatshëm të mbështesin klubet sportive, për arsye altruiste dhe komerciale, dhe është e mundur pagesa për lojtarët.

Sporti në tërësi më së shumti i përket organizatave jofitimprurëse. Megjithatë, top sporti sot është i organizuar në një sistem të organizatave fitimprurëse, të cilat, si organizatat e tjera në sektorin e biznesit, ekzistojnë në baza kapitale. Menaxhimi i sportit si pjesë e top sportit është një proces i parashikimit, planifikimit, organizimit, menaxhimit, sigurimit të stafit dhe kontrollit të burimeve njerëzore, materiale, financiare dhe të tjera organizative të organizatës sportive, me qëllim arritjen e qëllimeve të dëshiruara.

Siç dihet, sporti ndahet në kolektiv dhe individual. Të dy divizionet janë të kategorizuara në fushën e top sporteve. Nga pikëpamja e vendit tonë është shumë e vështirë të flitet për një sport top apo profesionist që kërkon burime të mëdha financiare dhe angazhim të madh profesional.

Nga njëra anë, sportet si futbolli, hendbolli, basketbolli dhe volejbolli që bëjnë pjesë në sportet kolektive janë në kategorinë e top sporteve, në sportet individuale është diçka krejtësisht ndryshe. Për ta, nëse përjashtojmë tenisin, që është më i popullarizuari në sportet individuale, pjesa tjetër nuk mund të akomodohej në top sportet për faktin se individi në ato sporte nuk është në gjendje të jetë 100% i fokusuar profesionalisht në karrierën e tij sportive. dhe në të njëjtën kohë mund të ekzistojë nga pjesëmarrja në një disiplinë të caktuar sportive.

Për shkak të këtyre fakteve, shumë nga sportistët tanë të rinj vendosin të përmirësojnë arsimin e tyre për të pasur një karrierë profesionale, qoftë në fushën e arsimit si mësues, qoftë në fushën e sportit si trajnerë sporti. Por zor se ndonjë nga numri i madh i sportistëve aktivë, qoftë nga sportet kolektive apo individuale, vendos t'i bashkohet sistemit arsimor për formimin e tyre në drejtimin e një drejtuesi sportiv si karrierë profesionale. Kjo pasi sistemi ynë arsimor nuk e mbështet këtë profil të kuadrove profesionale. Në të njëjtën kohë, atyre u ofrohet një mundësi e tillë për të studiuar shtetet në rajon dhe Evropë si: Bullgaria, Serbia, Kroacia, Sllovenia, Gjermania e të tjera.

Për vendin tonë është e një rëndësie të madhe ngritja e sportit organizativ dhe funksional në një nivel më të lartë, gjegjësisht të bëhet një lidhje e qartë dhe e fortë mes top sportit tonë dhe sistemit arsimor në Maqedoni me sektorin privat. Sot, aspekti më i rëndësishëm pa të cilin nuk mund të imagjinohet top sporti dhe funksionimi i tij profesional janë financat, d.m.th. kapitale, por e gjithë kjo duhet të mbështetet nga një nivel arsimor që do të synojë ngritjen e nivelit të cilësisë së sportit. Qoftë përmes edukimit të kuadrove në fushën e menaxhimit sportiv apo përmes njohurive moderne shkencore që të mund të kemi rezultate pozitive në top sportet.

Prandaj, menaxhimi në top sport është një disiplinë e veçantë shkencore e cila sipas logjikës së gjërave duhet t'i përkasë fushës së shkencës sportive. Menaxhimi në sport duhet të jetë pjesë e procesit të arsimit të lartë që do të fokusohej në rregullimin e marrëdhënieve në top sportin përmes kërkimeve në shkencat sportive që do të kishin më tej zbatimin e tyre praktiko-pedagogjik.

Aktualisht në vendin tonë vetëm dy institucione të arsimit të lartë janë fokusuar në edukimin e kuadrove për nevojat e drejtuesve të sportit të lartë. Ata janë Fakulteti i Edukimit Fizik, Sportit dhe Shëndetit në Sh. Cyril and Methodius (studimet Master në Menaxhim Sporti), si dhe Universitetin privat AUE-FON, ku ka një departament që është pjesë e Fakultetit të tyre Ekonomik, që synon edukimin e stafit në fushën e menaxhimit sportiv, në fillim dhe. cikli i dytë i studimeve.

Prandaj, serioziteti i ndihmës që shteti duhet të japë për sportin dhe arsimin e lartë, reflektohet në motivimin (përmes ndryshimeve ligjore) të institucioneve të arsimit të lartë dhe shkencor për të filluar akreditimin e programeve të studimit për edukimin e kuadrove në fushën e shkencave sportive, më shumë. pikërisht menaxhimin sportiv. Mënyra më e lehtë dhe më e thjeshtë është vetë shteti që në pjesën e Ligjit për sport të bëjë ndryshime dhe harmonizime të caktuara në pjesën e menaxhimit dhe organizimit të sportit. Domethënë të informohet stafi që duhet të punojë në sport se duhet të kenë përfunduar studimet në fushën e menaxhimit sportiv.

Së fundi, shteti duhet jo vetëm t'i drejtojë financat me kupona për sportet dhe sportistët, por duhet të ketë rolin e tij proaktiv në krijimin e kushteve për zhvillimin e sportit si degë apo segment biznesi fitimprurës, duke ndjekur shembullin e sistemeve të zhvilluara evropiane arsimore dhe sportive. .

Ky rol proaktiv i shtetit duhet të konsistojë në sa vijon: inkurajimi i sektorit privat nëpërmjet formave të tjera të stimujve tatimorë (sponsorizime, jo donacione) për të ndihmuar sportin, motivimi i sektorit privat për t'u përfshirë më shumë në aksionet e klubeve sportive (pjesëmarrja e tyre direkte). ndryshimi i modelit arsimor të studimeve bazë për edukimin e kuadrove për nevojat e top sportit - menaxhimit sportiv.

Gjithashtu, shteti duhet të ketë bazën e tij për të gjithë ata që janë të punësuar drejtpërdrejt në industrinë e sportit dhe të ketë parasysh sa është përqindja e të punësuarve në total në vend. Dhe është veçanërisht e rëndësishme vendosja e rendit në pjesën e kontrollit të vendit për politikën e kuponëve përmes një inspektimi sportiv të veçantë, profesional dhe të arsimuar, i cili do të mund të organizohej dhe edukohej përmes sistemit tonë të arsimit të lartë.

 

(Autori është Prodekani për Shkencë dhe Bashkëpunim Ndërkombëtar në Fakultetin e Edukimit Fizik, Sportit dhe Shëndetësisë)

 

Burimi: Republika

Video e ditës