Transporti publik me rrota “xhami”, vozitësit largohen nga JSP, të reja vështirë të gjenden

Dhjetra shoferë po largohen nga JSP dhe do t'i bashkohen transportit publik në një nga qytetet gjermane nga tetori. Në media qarkullon një shifër prej 60 deri në njëqind persona, ndonëse nga kompania e transportit publik nuk ka një konfirmim të saktë të numrit të tyre.
Vitet e fundit JSP është përballur me probleme të shumta, një ndër to është zvogëlimi i vozitësve për shkak të pensionimit dhe daljes për punë jashtë vendit, por problem i madh janë edhe pagat e ulëta dhe pagesa e parregullt e tyre. Për shkak të kësaj, vitin e kaluar për herë të parë qyteti mbeti disa ditë pa transport publik, ndërsa muajin e kaluar pagat u patën në momentin e fundit për të parandaluar një grevë tjetër të punonjësve të kësaj kompanie.
Tashmë dihet se shoferët e autobusëve janë larguar prej vitesh nga JSP në kërkim të kushteve më të mira për punë dhe jetë jashtë Maqedonisë. Tashmë Gjermania është aktuale, para disa vitesh ishte Malta, ku edhe tridhjetë shoferë u larguan kur kishte nevojë për një staf të tillë në këtë vend. Por problemi më i madh është se shoferët e rinj janë të vështirë për t'u gjetur.
Shoferët nuk “prodhohen” në vend, edhe pse ka nevojë për ta. Për të vozitur autobusët vijnë njerëz rreth të 40-ave dhe 50-ave, por disa prej tyre nuk i durojnë kushtet ekzistuese dhe largohen – ka sqaruar së fundmi për “Sloboden Pechat” Micko Stojanovski, kryetar i Sindikatës së JSP-së.
Lidhur me daljen e fundit të shoferëve nga kompania nëse do të ndikojë në funksionimin normal të transportit publik në Shkup, Stojanovski thotë se me riorganizimin e brendshëm po bëhet përpjekje që të kompensohen ata që largohen.
Ka pasur dhe do të ketë një dalje. Të gjithë janë në kërkim të një jetese më të mirë. Dalja e shoferëve nga JSP nuk është tani, ka vite që po vazhdon. Fillimisht filluan të largoheshin ata që priten nga parti të ndryshme në baza partiake. Mungesa e kuadrove po plotësohet nga rezervat e brendshme, ata që kanë D-licensë po ricaktohen dhe tani ka një konkurs të hapur për shoferë. Pres që ata që do të aplikojnë të jenë të moshuar sepse të rinjtë po ikin nga vendi. Iku koha kur në konkursin e shoferëve të JSP-së për 300 pozita aplikonin 20 kandidatë, tani do të shohim se sa do të aplikojnë - thotë Stojanovski.
Ai pohon se situata nuk është kritike që transporti publik të mos funksionojë normalisht.
Shoferët e rinj që pranohen të punojnë në kompani fillimisht pranohen me kontrata përmes Agjencisë për Punësim të Përkohshëm dhe më vonë këto kontrata shndërrohen në punësim të rregullt. Problem janë edhe pagat relativisht të ulëta të shoferëve.
Me drejtorin Krste Petrevski u pajtuam që nuk do të ketë më shoferë fillestarë, aktualisht janë pak, sepse për 24-25 mijë që jepen për fillestarët, askush nuk punon më, madje as një shofer në transportin publik - sqaron sindikalist i parë në JSP.
Vozitësit që largohen, përveç pagave, ankohen edhe për kushtet e këqija të punës, sidomos për shkak se, siç thonë ata, duhet të vozisin më shumë orë se sa është përcaktuar me rregulloren e punës.
Stojanovski sqaron se varësisht se a punojnë tre turne apo dy turne, duhet të vozisin gjashtë apo shtatë orë. Ata që ngasin gjashtë gjatë fundjavës përbëjnë. Por siç thotë ai, është e vështirë të kalosh 7 orë me makinë nëpër qytet. Drejtuesit e automjeteve, si gjithë të tjerët, kanë një pushim gjysmë ore, por vështirë se dikush prej tyre e përdor atë për të shmangur prishjen e orarit.
JSP “Shkup” këto ditë nuk ka dalë në publik me një sqarim për gjendjen në kompani për shkak të largimit të vozitësve. Ata vetëm mohuan disa nga shkrimet në media me akuza për qëllime tendencioze dhe përmbushje të agjendave politike dhe me qëndrimin se gazetarët nuk duan të informohen për gjendjen reale të ndërmarrjes.
Përkundrazi, “Sloboden Pechat” ka dashur të dëgjojë qëndrimin e JSP-së, siç ka bërë shumë herë më parë. Por pyetjet se sa shoferë ka aktualisht JSP dhe sa është paga e tyre bazë, sa shoferë kërkojnë në njoftimin publik të shpallur së fundmi dhe nëse shoferët që ata kanë mjaftojnë për funksionimin normal dhe të sigurt të transportit publik - zakonisht mbeti pa përgjigje. Pyetja lidhur me pretendimet e JSP-së se menaxhmenti ka filluar konsolidimin e kompanisë mbeti pa përgjigje - kjo do të thotë se pagat paguhen në kohë, se kompania nuk funksionon më me humbje, se ka një flotë cilësore automjetesh dhe staf të mjaftueshëm? Nuk ka përgjigje.