Një lak rreth qafës së BE-së

buzë prej çeliku
Ivica Celikovic. Arkivi i Shtypit të Lirë

Është shumë më e rëndësishme që qeveria maqedonase, në vend që t'i drejtohet datave në kohën e pacaktuar evropiane, t'i drejtohet reformave që do t'u sigurojnë qytetarëve maqedonas të paktën një jetë më të mirë - këtu dhe tani - me më pak korrupsion, krim. , nepotizëm, participim të thellë të punësimit dhe me luftë të intensifikuar për forcimin e gjyqësorit dhe shtetit të së drejtës.

Kryeministri Dimitar Kovaçevski edhe një herë shprehu besimin se Maqedonia mund të bëhet anëtare e plotë e BE-së deri në vitin 2030. Nëse gjithçka shkon sipas parashikimeve, thotë Kovaçevski, "që kemi pasur kur kemi bërë kornizën e negociatave". Pra, parashikime që bazohen në një dozë serioze pritshmërish pozitive.

Pas disa dekadash bllokadash dhe vetosh, Maqedonia më në fund i është afruar negociatave për anëtarësim në BE. Ka ende optimizëm dhe njëfarë entuziazëm se volantja e integrimeve evropiane më në fund ka prekur rrotën e ndryshkur (nga një pritje e gjatë) maqedonase, pa marrë parasysh se pritshmëritë reale nëse zhvillimi po zhvillohet vërtet në një drejtim të tillë janë në të vërtetë. shumë i ndarë në publikun maqedonas.

Por në çfarë gjendje është BE-ja për të mbledhur forcë dhe energji të mjaftueshme për të rihapur portën e saj përpara dhomës së pritjes në të cilën vendet aspirante vazhdojnë të shtyhen? Cilët faktorë ndikojnë që politika e zgjerimit të përjetojë rrëzime në vitet e fundit? Dhe a janë deklaratat inkurajuese të liderëve kryesorë të BE-së, se “zgjerimi lindor është një fitore e favorshme” (Olaf Scholz), shprehje e mbështetjes reale që ekziston ende në shtetet anëtare për përshpejtimin e këtij procesi?

Kur flasim për pritshmëri, ato janë të lidhura vazhdimisht me ndryshimet e presidencës së rradhës në BE, sidomos kur stafetën e marrin anëtarët që konsiderohen se mund të kontribuojnë duke vënë në qendër të agjendës së BE-së zgjerimin. Presidenca aktuale çeke, - pas kancelarit gjerman Scholz, si dhe presidentit të Komisionit Evropian, Der Leyen, vuri në dukje të drejtën e vetos si një nga problemet kryesore që ngadalëson integrimin evropian dhe lejon shtetet anëtare individuale të pengojnë të tjerët. , - shprehu këto ditë shpresa se do të mund të hidhej një hap drejt heqjes së vetos në fusha të caktuara.

Por për një gjë të tillë, para së gjithash duhet hapur traktati i BE-së (kushtetuta e BE-së), gjë që kundërshtohet nga një numër i madh anëtarësh. Bullgaria është një nga ata që shprehin skepticizëm ndaj kësaj ideje, që natyrisht është plotësisht e kuptueshme. Si mundi Sofia të impononte kaq efektivisht politikën e saj të presioneve dhe shantazheve për të ndërtuar (jo)miqësi dhe fqinjësi të mirë nëse i hiqej e drejta e vetos?

Nga ana tjetër, disa anëtarë të tjerë nuk e fshehin skepticizmin e tyre të hapur ndaj valës së fundit të nismave për të përmirësuar procesin e vendimmarrjes brenda BE-së. Suedia, e cila do të marrë presidencën e BE-së nga 1 janari pas Republikës Çeke, avokon prej kohësh heqjen e së drejtës së vetos në fushën e politikës së jashtme të Bashkimit, pikërisht për shkak të nevojës për të marrë një BE më funksionale dhe efikase. Por sipas ministrit suedez të Çështjeve Evropiane, Stokholmi për momentin nuk dëshiron as të dëgjojë për hapjen e traktatit të BE-së, por kjo çështje mund të jetë objekt diskutimesh “pas disa vitesh”.

Në Europë vitet e fundit ka pasur suksese elektorale të partive të ekstremit të djathtë, të cilat nuk lënë vend për dyshime se me angazhimet e tyre duan të dobësojnë BE-në nga brenda. Këta të fundit, të cilët kohët e fundit kanë fituar një vend edhe më të rëndësishëm në listën e politikanëve nacionalistë ekstremë në Evropë, - të cilët, njëlloj si liderja e djathtë franceze, Marine Le Pen, shikojnë me neveri gjithçka që e bën BE-në të funksionojë si një evropiane efektive. organizata e bashkëpunimit, - janë Demokratët e Suedisë, një parti e ekstremit të djathtë që arriti sukses të madh zgjedhor dhe fitoi ndikim vendimtar në fillimet e formimit të qeverisë së re suedeze.

Tashmë janë ngritur zëra kritikë se një zhvillim i tillë rrezikon të rrezikojë reputacionin dhe ndikimin që ka padyshim Suedia si anëtare e BE-së. Demokratët suedezë kundërshtojnë dhe thonë "jo" për pothuajse çdo gjë që ka të bëjë me BE-në. Për shembull, kur bëhet fjalë për parimet e shtetit ligjor. Për vite me radhë, Suedia ka qenë ndër anëtarët më të përkushtuar që Hungaria dhe Polonia të respektojnë pavarësinë e gjykatave dhe parime të tjera të rëndësishme të shtetit të së drejtës. Në Parlamentin Suedez-Riksdag, të gjitha partitë – përveç demokratëve suedezë – e mbështetën pa rezerva një politikë të tillë.

Nëse demokratët suedezë fitojnë tani një ndikim të fortë në politikat e koalicionit të ri qeveritar, sigurisht që do të hedhë një hije të madhe mbi qëllimet e mira të Suedisë në lidhje me çështjet kyçe të BE-së. Në muajt e fundit, BE-ja ka ndërmarrë hapa të rëndësishëm për të ringjallur procesin e zgjerimit në Lindje. Suedia është një nga anëtarët që për dekada, pavarësisht nga ngjyrat politike të qeverisë, ka mbrojtur vazhdimin e zgjerimit të BE-së. Nuk është sekret që demokratët suedezë duan të mbyllin derën për anëtarët e rinj të BE-së, kështu që çështja tani është kthyer papritur në qarqet qeveritare në Stokholm. Nëse qeveria suedeze i lejon demokratët suedezë të vendosin axhendën në mënyrë që ata të fillojnë të bllokojnë zgjerimin e mëtejshëm të BE-së, do të ishte një zhgënjim i madh për të gjitha vendet kandidate që ende duan t'i besojnë Suedisë.

Nuk është i vogël numri i atyre që përpiqen të lëvizin dhe t'i shtrëngojnë një lak në qafë BE-së. Dhe në Itali, një koalicion i krahut të djathtë i udhëhequr nga partia e Giorgia Melonit, një e djathtë ekstreme me rrënjë neofashiste, pritet të marrë pushtetin, gjë që nuk lë shumë vend për ndonjë parashikim rozë për të ardhmen e zgjerimit të BE-së. Prandaj duket se për qeverinë maqedonase është më pak e rëndësishme që të ofrojë publikisht dhe të shpallë afate dhe data specifike se kur do të ndodhë zgjerimi i ardhshëm dhe pranimi i Maqedonisë në BE.

Orari i BE-së është aktualisht shumë i përhapur për të qenë në gjendje të specifikojë gjëra të tilla. Është shumë më e rëndësishme që qeveria maqedonase, në vend që t'i drejtohet datave në kohën e pacaktuar evropiane, t'i drejtohet reformave që do t'u sigurojnë qytetarëve maqedonas të paktën një jetë pak më të mirë - këtu dhe tani - me më pak korrupsion, krim. , nepotizëm, participim të thellë të punësimit dhe me luftë të intensifikuar për forcimin e gjyqësorit dhe shtetit të së drejtës. Dhe, le të themi, me më pak ushqim deti në dhomën e ngrënies së qeverisë. Qytetarët, si pa BE ashtu edhe me BE-në, meritojnë më shumë respekt dhe një jetë më dinjitoze.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës