Intervistë me Zorica Velkovska nga "Blink 42-21": E ardhmja e filmit evropian qëndron në bashkëpunimin e ngushtë ndërmjet industrisë dhe audiencës
Qendra për Inovacione Sociale "Blink 42-21" dhe Rrjeti Maqedonas i Kinemave organizuan takimin e parë në kuadër të projektit "Sfida e Filmit Evropian" dhe ngjarja mblodhi së bashku profesionistë nga industria e filmit vendas, ekspozues kinemaje dhe përfaqësues të festivalet e filmit.
Projekti “European Film Challenge” është një mjet për zhvillimin e një audiencë të re me synim promovimin e filmit europian mes dashamirëve të kinemasë dhe zbatohet në vendin tonë nga Qendra e Inovacionit Social “Blink 42-21”. Zorica Velkovska është bashkëthemeluese e Qendrës për Inovacione Sociale "Blink 42-21" ku për më shumë se 14 vjet, së bashku me një ekip të vogël, por jashtëzakonisht të motivuar dhe të përkushtuar, ata kanë zhvilluar zgjidhje inovative për sfidat sociale me të cilat përballemi. .
Ajo është një optimiste e palodhur, një entuziast i teknologjisë, një vizionare për inovacione që çojnë në përparim, prosperitet dhe lumturi në komunitet dhe një protagoniste e vazhdueshme që Maqedonisë i duhen histori suksesi! Një nga ato histori është edhe realizimi i projektit “Sfida e Filmit Evropian”.
Në kuadër të projektit European Film Challenge, ju mbajtët një ngjarje të industrisë për zhvillimin e një publiku të ri filmik. Me çfarë rasti dhe për çfarë qëllimi u mbajt manifestimi?
- Evenimenti "Industry Cooperation - THINK AUDIENCE" u mbajt në kuadër të projektit "European Film Challenge" (European Film Challenge - EFC), i cili bashkon industrinë dhe audiencën nga 13 vende evropiane në një komunitet pan-evropian që feston dhe promovon evropiane. film.
Në bashkëpunim të ngushtë me iniciativën relativisht të re për rrjetin maqedonas të kinemasë, ngjarja mblodhi së bashku profesionistë nga industria e filmit, ekspozuesit e kinemasë dhe festivalet e filmit për një diskutim të hapur mbi shkëmbimin e përvojave dhe zhvillimin e qasjeve inovative për të mbajtur audiencën dhe tërheqin audiencë të re, mbi të gjitha, të rinj. Industria po përballet globalisht me këto sfida, dhe veçanërisht kinemaja evropiane, e cila po “përpiqet” të arrijë interesat dhe nevojat e audiencës së re në epokën e dominimit dixhital të platformave të transmetimit, si dhe filmave evropianë, të cilët shpesh janë nën hijen e arritjeve të Hollivudit. .
Në këtë aktivitet, përveç diskutimit për zhvillimet, nevojat dhe mundësitë në vendin tonë, pjesëmarrësit patën mundësinë të shohin disa qasje novatore dhe histori suksesi, si prezantimi i programeve të kinemasë dhe shkrim-leximit, krijimi i ngjarjeve interaktive ku përfshihen të rinjtë. audienca, zhvillimi i programit sipas nevojave të audiencave të ndryshme, ndërveprimi tërheqës dhe argëtues përmes rrjeteve sociale etj., të cilin e ndau edhe përfaqësuesja e “Kinodvor” nga Lubjana, Sara Horjen.
Nga këndvështrimi ynë, eventi “Industry Cooperation – THINK AUDIENCE” ishte më shumë se një platformë diskutimi, por edhe një hapësirë bashkëpunimi, forcimi i rrjeteve dhe shkëmbimi i përvojave për të kuptuar më mirë interesat dhe nevojat e brezit të ri të filmit. audiencat. Kjo është një thirrje për veprim të përbashkët, me synimin e qartë për ta bërë kinemanë evropiane më të aksesueshme, tërheqëse dhe më të njohur.
Nisma të tilla tregojnë se sa i rëndësishëm është bashkëpunimi ndërsektorial, duke konfirmuar se e ardhmja e filmit evropian qëndron në bashkëpunimin e ngushtë midis industrisë dhe audiencës, duke theksuar rëndësinë e përshtatjes me tendencat bashkëkohore për përfshirjen e audiencës. Përmes projektit “Sfida e Filmit Evropian”, me krenari mund të themi se përfaqësuesit e industrisë së filmit në Maqedoninë e Veriut janë aktorë aktivë dhe pjesë e këtij procesi të transformimit kulturor në nivel evropian.
Nga lindi ideja për projektin “European Film Challenge” dhe si u përfshi “Blink 42-21” në realizimin e tij?
– Ideja pas Sfidës së Filmit Evropian (EFC) nis nga viti 2016 me një qëllim të thjeshtë – të motivojë audiencën e re për të zbuluar pasurinë dhe diversitetin e kinemasë evropiane. Përmes një mjeti inovativ – një sfidë motivuese për audiencën, EFC është rritur gjatë viteve në një platformë të disponueshme në 13 vende evropiane për promovimin e arritjeve kombëtare të filmit, shfaqjen e talenteve, lidhjen e festivaleve të filmit, rritjen e ndërgjegjësimit për shikimin e filmave evropianë në platformat ligjore. dhe zhvillimin e audiencës së re.
Në vitin 2019, organizata jonë u bë pjesë e konsorciumit që zbaton projektin në kuadër të programit "Evropa krijuese" të Komisionit Evropian. Që atëherë, "Sfida e Filmit Evropian" ka qenë në dispozicion të audiencës sonë dhe me kalimin e viteve ka zhvilluar dhe lidhur një komunitet të vogël por domethënës adhuruesish të filmit evropian dhe kinemasë së pavarur "indie", të cilët përdorin në mënyrë aktive hapësirën për të argëtuar, zbuluar, rekomanduar dhe rekomanduar. ndajnë arritjet më të mira evropiane.
Çfarë rezultatesh keni arritur deri më tani në projekt?
- Në gjashtë vitet e fundit, sfidat filmike për audiencën maqedonase lejuan shumë (fitues) të kalojnë përvoja të paharrueshme filmike duke ecur në tapetin e kuq dhe nga rreshtat e parë në sallat e kinemasë së festivaleve të mëdha evropiane. Duke ndjekur thjeshtësinë për të fituar sfidën "shikoni 10 filma evropianë në 10 javë dhe fitoni më shumë pikë në profilin tuaj në platformë", projekti është tashmë një mbështetës i njohur i festivaleve tona të filmit, kinemave dhe platformave VOD, një promovues i prodhimeve filmike dhe një hapësirë krijuese për adhuruesit e filmit evropian, kineastët dhe entuziastët.
Përveç kësaj, të dhënat tregojnë përmasat e këtij komuniteti pan-evropian, i cili bashkon mbi 100.000 përdorues të regjistruar në platformë, mbi 4.000 filma evropianë të hyrë dhe mbi 9.000 lojtarë në secilën sfidë. Në të njëjtën kohë, zbatimi i projektit në 13 vende të Evropës përmes kanaleve të ndryshme mediatike arrin më shumë se 100 milionë audienca.
Nga këndvështrimi ynë, ne e konsiderojmë projektin të jetë jashtëzakonisht i rëndësishëm në mbështetjen e vendeve me industri më të vogla filmike, duke siguruar promovimin e prodhimeve të tyre kombëtare, duke lejuar që filmat e tyre të arrijnë audiencën në skenën më të gjerë evropiane. Për ne, si organizatë që zbaton projektin “Sfida e Filmit Evropian”, është kënaqësi dhe krenari e veçantë për ne që shohim që në listën e 10 filmave të fituesve në Spanjë, Itali, Gjermani, Slloveni, Letoni etj. ka filma nga prodhimi ynë. Jemi pa masë kur "Willow", "Sisters", "Honeyland", "Zoti ekziston, emri i saj është Petrunia", "Shtëpia për fillestarët", "Udhëtimi në këmbë" dhe një sërë filmash të tjerë i sollën fitoren një adhuruesi të ri të filmit. në Evropë në sfidë.
Me cilat festivale filmi bashkëpunoni për realizimin e sfidës?
– Sfida e Filmit Evropian u lançua si një iniciativë me tre festivalet më të mëdha në Berlin, Kanë dhe Venecia, duke marrë parasysh atraktivitetin e këtyre festivaleve si një motiv për publikun për të marrë pjesë në sfidë dhe për të fituar një udhëtim të paharrueshëm drejt tyre. Pavarësisht bashkëpunimit të vendosur, sinqerisht jo çdo fitues ka të njëjtën përvojë në festivale. Pavarësisht sigurimit të akreditimit, akomodimit dhe udhëtimit me pagesë, përvoja si shikues varet edhe nga angazhimi i fituesit për të parë sa më shumë filma, për të marrë pjesë në evente dhe festa shoqëruese.
Madhësia e festivaleve nuk nënkupton gjithmonë përvojën më të madhe dhe më të mirë për audiencën. Duke marrë parasysh përvojat e fituesve tanë, mund të them me siguri se Blink 42-21 ishte iniciatori në nivel konsorciumi për të vlerësuar përvojën e festivalit dhe për të zgjeruar bashkëpunimin. Pra, që nga viti 2023, ne kemi iniciuar dhe vendosur bashkëpunim me Festivalin e Filmit të Sarajevës dhe Festivalin e San Sebastian, të cilët në dy vite janë dëshmuar si mikpritës të shkëlqyer dhe shumë "miqësor" për audiencën, falë disponueshmërisë së përmbajtjes, aksesit në vendndodhjet dhe tapetin e kuq po aq tërheqës me yjet e filmit.
Nga ana tjetër, për ne si organizatë bashkëpunimi me festivalet tona është jashtëzakonisht i rëndësishëm për ne dhe që nga viti 2019 bashkëpunojmë dhe mbështesim programet e "CinEdays", "Beach Film Festival" në Ohër dhe "MakeDox" në Shkup. . Gjithashtu, bashkërisht krijojmë përmbajtje shoqëruese për audiencën, pikë shtesë në sfidën e filmit në festivale, si dhe organizojmë evente "Film&Friends" ku publiku argëtohet me muzikë nga filmat e famshëm evropianë.
Në aktivitet ishin të pranishëm edhe përfaqësues të rrjetit të kinemave të Maqedonisë. Çfarë bashkëpunimi keni me kinematë në vendin tonë?
- Më duhet të përmend se përveç festivaleve, që nga fillimi i projektit “Sfida e Filmit Evropian”, kemi bashkëpunuar dhe promovuar në mënyrë aktive repertorët e Kinotekës, Kinemasë 3D Manastir dhe “Kinoverzum”. Ne po krijojmë vazhdimisht përmbajtje për të promovuar filmat evropianë që ata po shfaqin, ne po dhurojmë bileta përmes fushatave të mediave sociale dhe kemi një rregull të vazhdueshëm në çdo sfidë prej +6 pikësh për një film evropian të parë në këto faqe.
Rrjeti Maqedonas i Kinemave është një iniciativë e re, e cila u themelua në vitin 2024 si një organizatë e dedikuar për bashkimin e kinemave në Maqedoninë e Veriut dhe me mision përfaqësimin e interesave të përbashkëta, promovimin e zhvillimit të kinemasë dhe përmirësimin e kulturës filmike në nivel kombëtar.
Bashkëpunimi erdhi natyrshëm për eventin “Industry Cooperation – THINK AUDIENCE”, ku u theksua rëndësia e përpjekjeve të përbashkëta në promovimin e kinemasë evropiane dhe qasjeve novatore në tërheqjen e audiencës së re në sallat e kinemasë. Nga manifestimi u zhvilluan shumë ide për bashkëpunim mes “Blink 42-21” dhe rrjetit maqedonas të kinemave, jo vetëm në kuadër të “Sfidës së Filmit Evropian”, por edhe për projekte të reja të përbashkëta që do të hapin atë rajonal apo europian. perspektivë.
Cili është profili i Qendrës për Inovacione Sociale “Blink 42-21” dhe cilat projekte janë pjesë e aktiviteteve tuaja?
- Qendra për Inovacione Sociale "Blink 42-21", e themeluar në vitin 2011 në Shkup, është një platformë që lidh njerëzit e përkushtuar ndaj idesë se inovacioni social çon në transformim ekonomik, arsimor, kulturor dhe social përmes përdorimit të zgjuar të njerëzve, të dhënave. dhe teknologjisë.
Për 14 vitet e fundit, ne kemi punuar në zhvillimin dhe aplikimin e zgjidhjeve inovative, kryesisht zgjidhje dixhitale, për të përmirësuar sektorin publik, inovacione për edukim më të mirë dhe mjete për pjesëmarrje interaktive në kulturë. Një nga misionet kryesore të organizatës është të përmirësojë aksesin në kulturë dhe të mundësojë përfshirjen kulturore për të gjithë përmes përdorimit të teknologjive dhe inovacioneve të reja.
Në portofolin e “Blink 42-21” ka disa projekte pioniere që kanë impakt në vend, në Ballkan dhe në Europë, si: aplikacioni i parë VR “Gladiators kthehen në Stobi” për lokalitetin më të madh arkeologjik Stobi; aplikacioni celular "Immersium", i cili mundëson kërkime interaktive të drejtuara, edukim dhe argëtim në tre site arkeologjike - Stobi në Maqedoninë e Veriut, Viminacium në Serbi dhe Emona në Slloveni dhe modeli për "Tregim gjithëpërfshirës për të inkurajuar bashkëpunimin dhe përhapjen e trashëgimisë kulturore të Ballkani Perëndimor" u zhvillua për organizatat partnere në pesë vende - Maqedonia e Veriut, Serbi, Slloveni, Greqi dhe Bullgari.
Nga nëntori i vitit 2024, për herë të parë, ne jemi partneri kryesor i një projekti të madh, “Talking Heads – Conversation with the Art from the past”, mbështetur nga programi “Creative Europe”. Në tre vitet e ardhshme, së bashku me partnerë të shquar nga Greqia, Sllovenia, Letonia, Gjeorgjia dhe Ukraina, krahas aktiviteteve për forcimin e kapaciteteve të sektorit kulturor dhe krijues, ne do të zhvillojmë një platformë dixhitale që përdor inteligjencën artificiale, modele të mëdha mësimore. dhe bazat e të dhënave bisedore në vetën e parë me portretet dhe skulpturat në muzetë dhe vendndodhjet nëpër qytete.
Si organizatë ne krijojmë vazhdimisht partneritete për të nxitur bashkëpunimin midis sektorëve kulturorë dhe kreativë, për të ndërtuar platforma të reja për përhapjen e kulturës dhe për të aplikuar teknologjitë e reja dhe të avancuara për të krijuar narrativa dhe përvoja të përqendruara te përdoruesit që arrijnë tek njerëzit përtej hapësirave fizike.
(Intervista u botua në “Cultural Press” numër 258, në botimin e shtypur të gazetës “Sloboden Pechat” më 30.11 Prill – 01.12.2024 Maj XNUMX)