Intervistë me Jasmina Bilalović nga Qendra Kulturore Media Artes: Një eksplorim artistik i rolit të ritualit në botën e sotme

Jasmina Bilalović / Fotografia: Christian Karadzovski

Performanca multimediale për vendndodhjen specifike "Alkimia e egër" do të shfaqet më 26 dhe 27 qershor në lokacione të ndryshme të burimeve të Vevçanskit, ndërsa detajet e projektit i mësojmë nga Jasmina Bilaloviq nga Qendra Kulturore "Media Artes" nga Ohri.

Vevçani piktoresk është zgjedhur si lokacion për shfaqjen e projektit artistik “Alkimia e shkretëtirës”. Projekti do të sfidojë audiencën të mendojë për natyrën e kohës, fundin dhe ekzistencën, duke inkurajuar introspeksionin se si kemi jetuar dhe si jetojmë, si ndryshojmë dhe si komunikojmë.

Mentorët e artistëve në projekt janë Alessandro Ola, Jelena Vuksanović, Atila Antal, Visnja Žugić dhe Jasmina Bilalović, ndërsa artistët performues janë Ridget Ferati, Nadja Lukanovska, Simona Dimkovska, Iva Damjanovski, Tereza Lazarevska, Kriktorastian Ezkovski dhe Maja Steinberg. Detajet e projektit i mësojmë nga Jasmina Bilaloviq.

Përmes çfarë procesi u krijua shfaqja multimediale “Alkimia e egër”?

– Performanca u krijua përmes një procesi bashkëpunues, hulumtues në të cilin u përfshinë/janë të përfshirë artistë nga disiplina të ndryshme (aktorë, kërcimtarë, interpretues vokalë dhe muzikantë, artistë vizualë) nga Maqedonia, Serbia, Italia dhe Holanda. Ky proces zhvillohet në disa faza, në kuadër të projektit "Ritual në shoqërinë bashkëkohore" (i cili, nga ana tjetër, është pjesë e projektit afatgjatë "E gjithë bota është një skenë - Teatri zhytës dhe pjesëmarrës si një mjet për adresimi i çështjeve dhe sfidave sociale ") duke filluar me një sërë punëtorish në mars të këtij viti, të cilat u pasuan me një sërë seminaresh në maj (të dyja në KSP "Centar-Jadro" në Shkup), e cila kulmon me fazën e fundit dhe përfundimtare. , në lokacionin e përzgjedhur në Vevçan, ku më 26 dhe 27 qershor performanca do të shfaqet disa herë.

Artistët vendas të përfshirë nga disiplina të ndryshme, të cilët janë në faza të ndryshme të zhvillimit të karrierës së tyre, nën drejtimin e mentorit në fushën e dramaturgjisë, hapësirës, ​​mjedisit të zërit, shprehjes fizike dhe vokale, përmes detyrave dhe drejtimeve të strukturuara eksperimentale eksploruan temën e ritualit dhe ritualitetit. , cilat janë ritualet e njeriut të sotëm në shoqërinë moderne kapitaliste, konsumatore dhe cila është marrëdhënia jonë me trashëgiminë e të parëve tanë. Ne hetuam, për shembull, se si dhe kur të ashtuquajturat rutinat e zakonshme, të përditshme bëhen rituale; si mund të marrin formë dhe kuptim të ri dhe hapësira të reja rituale; si ndikojnë hapësira dhe përvojat shqisore në ritual etj.

Nga lindi ideja për një punëtori me temë “Ritual në shoqërinë bashkëkohore” dhe cili është qëllimi i tij?

- Tema ka kohë që më ka interesuar dhe preokupuar mua dhe kolegët dhe bashkëpunëtorët e mi, dramaturgun Jelena Vuksanoviq dhe kompozitorin Alessandro Ola dhe secili prej nesh e ka hulumtuar prej kohësh. Ideja lindi nga dëshira jonë për bashkëpunim dhe krijim të përbashkët, si dhe nga nevoja, si artistë dhe njerëz, për të thelluar kërkimin mbi këtë temë dhe në procesin e krijimit të përbashkët për të përfshirë një rreth më të gjerë të kolegëve të rinj artistë nga disa fusha.

Duke marrë parasysh që në mjedisin tonë nuk krijohen shpesh shfaqje ndërdisiplinore dhe specifike për vendndodhjen, një nga qëllimet ishte/është përmes punës praktike që artistët vendas të përfshirë të njiheshin dhe të fitonin përvojë në disa qasje dhe mjete për krijimin e përvojave zhytëse për audiencën dhe komunitetin.

Një nga qëllimet e performancës është ndërgjegjësimi për çështjet mjedisore me këtë përvojë të menjëhershme që ne krijojmë për audiencën; duke krijuar një hapësirë ​​rituale për të sfiduar emocionet dhe shoqërinë aktuale ndërsa eksploron introspeksionin meditues.

Performanca trajton gjithashtu konfliktin midis ritualizmit dhe konsumit kapitalist dhe konsumizmit dhe lidh arketipin dhe vlerat e brezave tanë stërgjyshorë me kontekstin bashkëkohor. Kjo përvojë unike synon të inkurajojë të menduarit kritik, vetë-reflektimin dhe rritjen e brendshme individuale, duke ofruar hapësirë ​​për transformim.

Si përfundim, performanca ndërdisiplinore me temën "Ritual në shoqërinë bashkëkohore" do të ofrojë një përvojë unike dhe të fuqishme për këdo që dëshiron të eksplorojë rolin e ritualit në botën e sotme. Nëpërmjet zërit, gjesteve dhe performancave të fuqishme, artistët synojnë të transportojnë audiencën në një realitet tjetër, i cili është njëkohësisht i lashtë dhe modern, i shenjtë dhe transformues.

Përmes tingullit, gjesteve dhe performancave të fuqishme artistët synojnë të transportojnë audiencën në një realitet tjetër / Foto: Kristijan Karajovski

Cili ishte funksioni i mentorëve dhe cili do të jetë roli i interpretuesve të shfaqjes?

– Roli i mentorëve ishte/është për artistët vendas (të cilët do të jenë gjithashtu interpretues në performancë), për të përcjellë përvojat dhe njohuritë e tyre në aspekte të ndryshme të krijimit të shfaqjeve zhytëse dhe specifike për vendndodhjen dhe, përmes procesit bashkëpunues të punës në këtë shfaqje të veçantë ("Alkimia e Natyrës"), për të udhëhequr procesin e kërkimit dhe për të krijuar një kontekst në të cilin artistët vendas të përfshirë mund të zgjerojnë kufijtë dhe "rolet" e zakonshme tradicionale që ata kanë si artistë në disiplinat e tyre kryesore (qoftë teatër, kërcim, muzikë, art pamor), për të njohur dhe përvetësuar fjalorët dhe mënyrat e punës nga disiplina të tjera artistike, duke u zhvilluar në autorë të plotë.

Roli i interpretuesve ishte/është që me idetë dhe hulumtimet e tyre personale mbi temën dhe detyrat, por edhe me përvojën dhe njohuritë e tyre profesionale, të jenë krijues aktivë të performancës.

Foto nga një video e përgatitur për nevojat e projektit

Pse është planifikuar shfaqja të bëhet në Vevçan?

- Performanca u konceptua që në fillimet e saj të realizohej në kontekstin e natyrës dhe peizazhit natyror. Në përgatitjet, ne hartuam disa vendndodhje të mundshme në rajonin Jugperëndimor, të udhëhequr nga disa parametra që do të mundësojnë realizueshmërinë e idesë sonë. Zgjedhja është Vevçani sepse komuna, përveç natyrës së jashtëzakonshme, ka infrastrukturën e nevojshme dhe çelësi ishte që komuniteti të jetë vërtet i gjallë.

KUD vendase “Drimcol” punon me përkushtimin dhe cilësinë më të lartë në edukimin dhe rikthimin në jetë të trashëgimisë kulturore jomateriale dhe shpirtërore, ku në pjesë të shfaqjes do të përfshihen edhe disa nga anëtarët më të rinj të saj. Njerëzit në këtë mjedis kanë një frymë sipërmarrëse dhe njohin potencialin e asaj që ne i ofrojmë komunitetit, gjë që konfirmohet konkretisht në mbështetjen e parezervë që kemi nga Komuna e Vevçanit, KUD "Dreamcol", Ndërmarrja publike, komuniteti turistik vendor. .

Sigurisht, asnjë nga këto nuk do të ishte e mundur nëse nuk do të kishim mbështetjen financiare nga Ambasada Zvicerane, e cila ndër vite ka treguar dëgjimin dhe mirëkuptimin më të madh për nevojat dhe iniciativat krijuese të skenës së pavarur kulturore dhe për mjedisi ynë është gjithashtu shumë domethënëse që Ministria e Kulturës e njohu dhe e mbështeti projektin.

Çfarë lloj sfide prodhimi është për të realizuar një performancë specifike për vendndodhjen?

– Sfida është vërtet e madhe. Duke bashkëpunuar me kolegë nga disiplina të tjera, si dhe me njerëz nga komuniteti lokal, ne të gjithë mësojmë shumë. Dhe kjo kërkon çiltërsi, dëgjim të thellë, ndjenjë dhe mirëkuptim të njëri-tjetrit, durim, përvetësim të fjalorëve të vendosur profesional që ka çdo profesion dhe disiplinë, të kesh sens për nevojat e komunitetit lokal... Dhe e gjithë kjo deri këtu është pjesa emocionuese. , të cilin artisti lart-poshtë do ta mposhtë lehtësisht.

Por sfida e vërtetë vjen në aspektet teknike të prodhimit, kur gjërat duhet të vendosen në terren dhe të funksionojnë për të marrë efektin maksimal të dëshiruar. Kjo pjesë është aktualisht në këtë fazë përfundimtare. Ne pothuajse nuk punojmë në projekte të tilla dhe do të ishte e lehtë nëse do të kishim buxhete prodhimi si në vendet më të zhvilluara të Evropës Perëndimore, për shembull. Por kreativiteti dhe fleksibiliteti, si shumë herë më parë, do të jenë arma jonë kryesore në përballjen me këto sfida. Mbështetja e fortë dhe e parezervë nga komuna dhe komuniteti lokal është aleati ynë më i madh.

(Intervista është botuar në "Kulturen Pechat" numër 236, në botimin e shtypur të gazetës "Sloboden Pechat" më 21-23.6.2024)

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës