Intervistë me Biljana Loteska, mësuese e kopshtit dhe autore e librave me figura: Pesë ditë në javë zgjoj fëmijën në mua

Foto: arkivi privat

Biljana Loteska prej 30 vitesh është mësuese kopshti dhe me këtë eksperiencë dhe frymëzimin që vjen nga puna e saj e përkushtuar me fëmijët parashkollorë, ajo u bë autore e librit të parë me figura interaktiv për fëmijë “Çorapat e verdha”. Dhe do të ketë më shumë ...

Fillimisht ju përgëzoj për dy rastet e festimit: tri dekadat e punës suaj si edukatore në kopshtin e fëmijëve "Detska radost" dhe veprën e autorit - librin interaktiv me figura "Çorapat e verdha". Sa kohë keni menduar për librin me figura?

- Faleminderit! Me të vërtetë raste për të festuar dhe, për mua, shumë domethënëse. E para është diçka në të cilën e gjeta veten, puna ime përmban gjithçka që unë dua pa masë - fëmijët, dhe në të njëjtën kohë është një vend ku mund të shpreh gjithë krijimtarinë time, gjithë ngrohtësinë dhe dashurinë time. Në fakt, unë e zgjoj fëmijën brenda meje pesë ditë në javë dhe, në të njëjtën kohë, përpiqem t'u sjell gëzim fëmijëve të grupit tim. Puna ime më sjell buzëqeshje dhe çdo ditë e kaluar në kopsht me fëmijët është e re dhe interesante. Dhe rasti i dytë është pjesë e të parit, pasi krijimtaria e përditshme është edhe shkrimi për fëmijë. Falë "Libby", pjesë e "Botimeve Ars Lamina" dhe redaktores dhe shkrimtares Olivera Çorveziroska, e cila kontribuoi që dorëshkrimi im të mos mbetej në një dosje në laptopin tim, si dhe dy vajzave të mia Bisera dhe Denica dhe bashkëshortit tim, të cilët e mbështetën dhe brohoritën në “Çorapat e Verdha” bashkë me mua. Aq sa punoj me fëmijë, këtë dhe dorëshkrimet e mia të tjera të librit me figura e kam marrë në konsideratë prej kohësh. Kjo do të thotë se maturimi dhe krijimtaria tek unë u plotësuan paralelisht dhe në këtë sigurisht që kam pasur ndihmën më të madhe nga fëmijët, përfituesit e ardhshëm të “Çorapat e Verdha”.

Si rrjedhojë e eksperiencave të mia, përveç këtij libri me figura pres të botohen në “Ars Lamina” edhe tre libra të tjerë me figura, të cilët sjellin shembuj të rinj, interesantë dhe ndërveprues dhe bëjnë të mundur realizimin e shfaqjeve me kukulla, shfaqjeve teatrale dhe një seri filmash vizatimorë pas tyre.filma.

Foto: arkivi privat

Çfarë do të thotë “libër me figura interaktiv”, si dhe me kë është ndërveprues?

- Puna ime edukative më ka treguar se libri me figura si libri i parë me të cilin ndeshet një fëmijë duhet të plotësojë tre kushte, ta intrigojë atë për atë që përmban libri me figura, t'u japë prindërve mundësinë të punojnë me fëmijët dhe edukatorët të ofrojnë aktivitete të tilla si tregimi i një historie, dramatizimi i tekstit dhe ilustrimi i personazheve, dhe në fund një punëtori me fëmijët e frymëzuar nga libri me figura. Fëmija dëgjon, prindi dhe/ose mësuesi lexon, interpreton tekstin - së bashku me fëmijët bën një dramatizim dhe organizon një orë vizatimi. Ai trinitet synon të pasurojë njohuritë dhe botën e fëmijës me kafshë dhe objekte shumë specifike dhe të nxjerrë prej tyre ato procese që ndikojnë në njohjen e tij për botën dhe rritjen. Pra, përmes librit me figura kam komunikim në tre nivele: gjuhësor, artistik dhe psikologjik, përmes tregimit dhe veprimtarive në librin me figura. Prandaj libri im me figura “Çorapat e verdha” në pjesën e dytë ofron këto komponentë ndërveprues me mësim shtesë të fjalëve të shpejta, gjëegjëzave dhe me një qasje kreative, objektet e ofruara me të menduar, në mënyrë që fëmijët t'i lidhin aty ku duhet.

Sigurisht që përvoja shumëvjeçare luan një rol të rëndësishëm në kuptimin e shpirtit të fëmijës, por duke qenë se theksi në libër vihet tek shprehja e emocioneve përmes ngjyrave, a keni konsultuar edhe literaturën psikologjike?

- Në këtë njohuri pune kam ardhur duke ndjekur në mënyrë aktive literaturën profesionale nga psikologjia dhe teoria e ngjyrave, por edhe nga trajnimet që kam ndjekur brenda dhe jashtë vendit. Në fakt, këtu bëhet fjalë për librin me figura si një mjet që shërben jo vetëm në punën e përditshme të edukatores, por duhet të jetë edhe një mjet për prindërit. Jam i vetëdijshëm se prindërit në një periudhë tranzitore kanë pak mundësi për të qenë më gjatë dhe më kreativ me fëmijët e tyre, prandaj ky lloj botimesh lejon që ajo hapësirë ​​vakum të mbushet në mënyrë krijuese. Jam përpjekur të krijoj një hapësirë ​​të re në të cilën fëmijët do të marrin njohuritë dhe vlerat e ngjyrave që na rrethojnë. Ndaj vendosa që libri me figura “Çorapat e verdha” të jetë një pikënisje nga e cila fëmijët do të mësojnë kuptimin jo vetëm të ngjyrave, por edhe të emocioneve dhe do t’u mundësojë prindërve, me ndihmën e objekteve të ndryshme apo konkretisht me ngjyra. çorape, atë njohuri për ta përcaktuar atë. Qëllimi im është që kjo të bëhet një lëvizje në të cilën çorapet që veshim, shiriti në flokët tanë, të na tregojnë paraprakisht se cila është gjendja psikologjike e fëmijës apo të rriturit. Kjo është një qasje e re psikologjike, me atë që veshim për t'u dërguar një mesazh atyre me të cilët ndërveprojmë.

Foto: arkivi privat

A janë fëmijët e sotëm shumë të ndryshëm nga brezat e mëparshëm, siç pretendojnë shumë. A është përvoja juaj e tillë?

- Brezi nga brezi ndryshon vetëm në një gjë: përvetësimi i njohurive dhe marrëdhënieve të zgjeruara që diktohen nga shumë faktorë të jashtëm që hyjnë në familje në mënyrë të kontrolluar ose të pakontrolluar. Nëse brezat e mëparshëm kishin lojëra në natyrë, me materiale natyrore, këto gjenerata, nga ana e tyre, kanë lojëra edukative në tablet. Çdo brezi i jepen mundësitë të mësojë diçka më shumë se ai i mëparshmi dhe me atë pasuri të përparojë më shpejt. Megjithatë, e njëjta gjë është e rëndësishme për çdo gjeneratë – sa më shumë që ne (edukatorët, prindërit) të investojmë, aq më shumë ata (fëmijët) do të jenë të mirë dhe të suksesshëm. Secili brez më ka lënë një kujtim të bukur që unë t'i kujtoj dhe të gëzohem për ta, dhe ata të më kujtojnë mua dhe të më gëzojnë me sukseset e tyre të jetës. Veçanërisht jam i lumtur që i takoj sërish, tani si mësuese e fëmijëve të tyre dhe është interesant fakti që ata e blenë librin me figura “Çorapat e verdha” dhe po ua lexojnë fëmijëve të tyre.

A vini re ndryshime te fëmijët pas periudhës dyvjeçare të pandemisë, e cila kushtëzon që procesi arsimor të zhvillohet kryesisht pa kontakt fizik, kryesisht nëpërmjet internetit?

– Faleminderit për pyetjen, sepse më jepni mundësinë të them atë që nuk dihet deri më tani në publikun tonë. Përkatësisht, ne edukatoret sapo kishim përfunduar trajnimin për zhvillimin socio-emocional te fëmijët, kur papritur shpërtheu pandemia e Covid-19. Ndryshe nga aktivitetet e tjera, ne në kopshte pushuam në pikun prej vetëm gjashtë muajsh (ndërsa pushimi në shkolla zgjati më shumë) dhe vazhduam punën tonë të rregullt, po, me një numër të reduktuar fëmijësh, por këtë herë të pasuruar me njohuritë tona të reja. . Pandemia na kapi në kopshte si gjithë të tjerët dhe as nuk kishim dëgjuar për një situatë kaq të re, as ishim gati të punonim me fëmijët. Në gjashtë muaj u përpoqëm të gjenim metoda të reja psikologjiko-pedagogjike për të punuar me fëmijët në këto kushte dhe mendoj se ia dolëm me njohuritë e reja. Arritëm të gjenim një mënyrë krijuese për ta bërë interesante dhe argëtuese për fëmijët veshjen e maskave dhe aktivitetet në distancë. Dhe për ata fëmijë që qëndruan në shtëpi, ne ndamë aktivitete, lojëra dhe histori në faqen e internetit të kopshtit. Prindërit mund t'i realizonin me fëmijët e tyre në shtëpitë e tyre.

Foto: arkivi privat

Një pjesë e përvojës suaj të pasur është puna me fëmijët emigrantë nga 3 deri në 10 vjeç. Si ndryshojnë këta fëmijë, a kanë më shumë probleme psikologjike dhe si i kapërcejnë ato?

– "Përshëndetje, të kam pritur!" Këto lojëra me ju janë gjëja më e bukur në kohën time dhe këtu ku jetojmë tani!”. Kur të përshëndesin fjalë të tilla nga dikush që jeta i ndryshoi brenda natës dhe është vetëm një fëmijë, askush nuk mund të qëndrojë indiferent dhe unë nga ana tjetër investova edhe më shumë për të vazhduar dhe mbrojtur zhvillimin e fëmijëve emigrantë. Në punëtoritë që kam realizuar në qendrat e përkujdesjes ku ishin vendosur mërgimtarët, kam punuar me fëmijë të moshës 3 deri në 14 vjeç.

Duke qenë se të gjithë fëmijët e grupeve ishin me zemër të plagosur dhe emigrantë që në moshë të vogël, u përpoqa të kapërceja frikën e pavetëdijshme tek ata duke gjetur përmbajtje që besoj se funksionuan pozitivisht për të hequr qafe frikën, për të harruar kalvarin e udhëtimit. që ata të gëzohen me prindërit e tyre dhe të kuptojnë se ne jemi miqtë e tyre këtu dhe se bëjmë çmos që kushtet për t'u rritur të jenë të favorshme dhe të paharrueshme. Aktivitetet i realizoja në anglisht dhe ishte interesant fakti që të rriturit flisnin shumë mirë dhe më ndihmonin duke ua përkthyer më të rinjve atë që thoja.

Dhe në fund, duke marrë parasysh pjesëmarrjen në disa projekte ndërkombëtare, si e vlerësoni cilësinë e procesit arsimor në Maqedoni në raport me vendet e tjera? Në çfarë kemi mbetur prapa dhe në çfarë jemi në avantazh?

- Maqedonia ka një program të shkëlqyeshëm për zhvillimin e hershëm të fëmijërisë, dhe me shtimin e dy moduleve - zhvillimi socio-emocional, mësimi përmes lojës dhe konstruktivizmi, mendoj se praktikat tona të mira për nxitjen e mësimit dhe zhvillimit të hershëm japin një kontribut të madh në krijimin. të procesit arsimor cilësor. Ndoshta në një pjesë të vogël kemi mbetur prapa punës në kopshte në disa vende, si p.sh. në numrin e fëmijëve në grupe, në numrin e mësuesve në grupe, por jam i bindur se deri më tani në arsim punë në punë psikologjike-pedagogjike dhe metodike jemi në nivelin e tyre, madje pak më lart. Pedagogët në disa prej vendeve janë dukshëm të ndryshëm nga tanët për sa i përket statusit social, përkatësisht, ata kanë një vend real dhe dinjitoz në shoqëri dhe shpërblehen shumë më tepër se ne.

Së fundi, do ta mbyllja me Kahlil Gibran, i cili në “Profeti” ndan një urtësi për fëmijët: “Ju mund t'u jepni atyre dashuri, por jo mendimet tuaja, sepse ata kanë mendimet e tyre. Ju jeni harku nga i cili fëmijët tuaj fluturojnë si shigjeta të gjalla drejt së ardhmes”.

Foto: arkivi privat

 

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës