Intervistë me Biljana Klekackoska, ringjallja e filigranit: Çfarë e bën një njeri të shpellave të 75.000 viteve më parë të zbukurohet?

Biljana Klekackoska - artiste erudite dhe filigrane, Foto: Arkivi Privat

Sfida ime është të luaj gjithmonë, të rishqyrtoj, të zbuloj fytyra të reja ose, të themi, aspekte të reja të një perlë.

Biljana, përveçse një ringjallje e filigranit dhe mbrojtëse e trashëgimisë kulturore, është një erudite e etur që me emër të njohur thelloi njohuritë e saj në fakultetin e njohur “Trier”. Një vështrim në veprën e saj do të zbulojë një botë të pafund, gati magjike, të largët dhe nënndërgjegjeshëm, e cila me dashurinë më të madhe, me zjarrin e kujdesshëm ushqen nevojën e njeriut për "stoli".

Kur e keni filluar filigranin? Si lindi interesimi juaj për këtë lloj zanati?

- Kjo është një histori shumë e vjetër, e thënë shumë herë dhe në shumë vende. Me argjendin kam filluar në vitin 1997, në të njëjtën kohë nisi edhe historia e filigranit. Filigrani më tërhoqi si një pjesë e rëndësishme e trashëgimisë sonë kulturore jomateriale dhe të prekshme, e cila në atë kohë ishte në prag të zhdukjes. Kur them jomateriale, nënkuptoj zanatin si mjeshtëri e akumuluar shekullore për të përpunuar materiale të çmuara (ar, argjend), për të menduar, për të dhënë formë dhe për të bërë një objekt për zbukurim; bizhuteri në të cilën është thurur ndonjë kuptim. Dhe pse bizhuteri - është një pyetje për të cilën gjej rregullisht përgjigje të reja përgjatë këtyre 25 viteve të krijimit krijues.

Kërpudhat, Foto: Arkivi privat

Bizhuteritë jo vetëm si një simbol statusi apo objekt me kuptim intim, por edhe si një nga përfitimet më të vjetra kulturore të njerëzimit. Bizhuteri si formë thelbësore e të shprehurit dhe e komunikimit joverbal, si një objekt me shtresa të shumëfishta kuptimesh dhe funksionesh të lidhura thellësisht me personalitetin, identitetin, si formë e mishëruar e vlerave tona. Çfarë është ajo që e bën njeriun e shpellave të para 75.000 vitesh, përveç mjeteve dhe veglave të nevojshme për mbijetesë, të bëjë vrima në guaska (përparim teknologjik në vetvete!), t'i rregullojë në një fije dhe t'i vendosë në qafë. të stolisesh?

Pëllumb i bardhë me zemër prej kartoni, Foto: Arkivi Privat

Karriera juaj ka shumë suksese. Cilat janë bizhuteritë tuaja të preferuara që keni bërë dhe për kë?

– Ndoshta të preferuarat e mia janë ato bizhuteri, përfshirë edhe objekte, përmes të cilave kam bërë një zbulim, në drejtim të kapërcimit të një shprehjeje të caktuar apo mënyrës së krijuar tashmë të krijimit. Qoftë një traditë ekzistuese apo një arritje (në kuadër të një teknike të caktuar, materialeve të punës). Çdo shkallë e re e ngjitjes ka potencialin për të magjepsur, për t'u hapur, por në të njëjtën kohë për t'u kthyer në një kufizim, duke pasur parasysh komoditetin dhe sigurinë që ofron përsëritja ose pritshmëritë e ndërtuara të të tjerëve. Sfida ime është të luaj gjithmonë, të rishqyrtoj, të zbuloj fytyra të reja ose, të themi, aspekte të reja të një perlë.

 

Shiko këtë post në Instagram

 

Një postim i shpërndarë nga Bibi (@bbozzana)

Për momentin, bizhuteritë e mia më të afërta janë pjesa praktike e tezës sime të magjistraturës me titull “Një vështrim i të padukshmes”. Do të doja të përfshija gjithashtu objektin e murit që bëra me titullin "Tre zogj të mbledhur rreth një pike drite të lëngshme mbi një gjethe lapis lazuli", të cilin Presidenti ynë i nderuar Stevo Pendarovski ia dha Papa Françeskut gjatë një vizite për të nderuar të gjithë Edukatorët sllavë, vëllezërit e shenjtë Kirili dhe Metodi në vitin 2021.

Tre zogj të mbledhur rreth një pike drite të lëngshme mbi një gjethe lazuli lapis, Foto: Arkivi privat

Ju jeni tashmë një artiste e njohur e filigranit. Pse vendosët të regjistroheni në Trier School of Art në Gjermani? Çfarë sapo keni mësuar në këtë fazë të karrierës suaj?

- Hmm. Ndoshta për të njëjtat arsye. Një sfidë për të kaluar një kufi tjetër. Nga njëra anë doja përvojë në një institucion me reputacion, duke qenë se i gjithë zhvillimi dhe arritjet e mia në fushën e bizhuterive ishin joinstitucionale. Nga ana tjetër, duke qenë se më tërhiqnin gjithnjë e më shumë bizhuteritë origjinale, më saktë bizhuteritë si formë arti, më duhej një mjedis dhe fokus tjetër, një platformë dhe rrjetë tjetër që më ofronte kjo shkollë.

Letra, Foto: Arkivi Privat

Ju keni një diplomë master nga Trier, një departament i bizhuterive dhe gurëve të çmuar në Idar Oberstein. Çfarë do të thotë kjo për punimet tuaja artizanale dhe mënyrën e prodhimit të tyre? A punoni me materiale dhe teknika të tjera?

- Studimet Master janë pjesë e Universitetit të Trierit, Departamenti i Bizhuterive dhe Gurëve të Çmuar në Idar Oberstein. Ky është një departament i vogël, në një qytet të vogël, por që të dy fshehin një bollëk sendesh me vlerë. Shkolla ofron një program dhe kushte specifike për të punuar me materiale të ndryshme: të gjitha llojet e metaleve, gurit, qeramikës, qelqit, smaltit, plastikës, biomaterialeve, dizajnit 3D dhe printimit 3D, liria fjalë për fjalë e zgjedhjes që i përshtatet individualisht çdo studenti, në varësi nga personale. projekte dhe tema. Kjo liri ishte vendimtare për mua, duke qenë se vij nga një skenë e pavarur kulturore dhe zhvillim profesional. Kam pasur mundësinë të eksperimentoj shumë, në të njëjtën kohë të praktikoj teknika dhe materiale të reja që nuk më ishin në dispozicion në Maqedoni. Kam luajtur me makineri, vegla dhe materiale, kam rënë në dashuri me gurë të ndryshëm të çmuar. Rezultatet e materializuara dhe frytet e punës sime këtu, shpresoj se do të kem mundësi të ekspozohen dhe shihen në Maqedoni në të ardhmen e afërt.

Nga e merrni frymëzimin për veprat tuaja të artit dhe si zhvillohet procesi shpirtëror dhe manual i krijimit të tyre? Ku mund të gjenden krijimet tuaja?

- Në një farë mënyre, procesi i punës në këto 2 vite e gjysmë ka nisur një transformim që është ende në vazhdim. Dizajni i dikurshëm i një koleksioni dhe bërja nga një ide, një skicë në një bizhuteri, e lejova të shpërbëhej në mënyrë që diçka e re të mbinte. Të njëjtën qasje kam aplikuar edhe për filigranin si teknikë. Për frymëzim, fusha ime e kërkimit këtu ishte dy tema: lidhja - si raport midis ekzistueses dhe miceli (pjesa nëntokësore e asaj që ne e njohim si kërpudha) si arketip lidhjeje. Në të njëjtën kohë, marrëdhënia njeri-kërpudha dhe historia e saj ishte gjithashtu pjesë e kërkimit tim. Rreth ekspozitës, këtë vit ka disa prezantime në panaire të rëndësishme për bizhuteritë e autorit/artit. Në prill, si pjesë e një grupi diplomimi, u prezantova në Inhorgentha në Mynih, e ndjekur nga Schmuk në korrik, përsëri në Mynih - një nga ngjarjet më të rëndësishme në botë kur bëhet fjalë për bizhuteri si një formë arti. Është planifikuar gjithashtu një ekspozitë në Zagreb dhe disa panaire më të vogla në vjeshtë. Sigurisht që jam i disponueshëm edhe në rrjetet sociale “Instagram” dhe “Facebook”.

Etydet, Foto: Arkivi Privat

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës