Trienalja ndërkombëtare grafike është hapur në Shtëpinë e Oficerëve në Manastir
Më 9 tetor në Sallën Ceremoniale të Shtëpisë së Oficerëve – QIK Manastir u hap Trienalja e 11-të Ndërkombëtare Grafike Manastir, ku u regjistruan mbi 800 vepra të autorëve nga mbarë bota.
Trienalen e hapën zyrtarisht kryetari i Komunës së Manastirit, Toni Konjanovski dhe ambasadori i Republikës së Argjentinës, H.E. Alejandro Majer, të cilit iu dha një vlerësim i veçantë për kontributin në krijimtarinë grafike të vendit të tij, si dhe për praninë e vazhdueshme dhe të qëndrueshme të autorëve nga Argjentina në vetë trienalen.
Adresa e tij ka pasur edhe grafisti i dalluar Leonardo Gottlieb, i cili përveç fitimit të Çmimit të Madh ka edhe ekspozitën e tij në Manastir.
145 shtete dhe rreth 800 artistë kanë regjistruar pjesëmarrjen në vetë eventin, çka e bën këtë event artistik të rëndësishëm dhe unik në kontributin e mendimit grafik botëror në shkallë evropiane dhe botërore.
Drejtuesi dhe organizatori i Trienales Grafike, Vlado Gjoreski, ka më shumë se tridhjetë vjet që koncepton, organizon dhe formëson këtë ngjarje të rëndësishme botërore. Për trienalen e 11-të, ai u dha artistëve edhe një lloj manifesti për ekzistencën e saj në të ardhmen. Në vetë manifestin si thirrje për shpëtim dhe rikrijim të ri, veçanërisht të artit figurativ, Gjoreski nxjerr në pah disa gjetje thelbësore.
- Mbijetesa nuk është në manifestimet, por ajo që sjellin - si dhuratë dhe dritë për shpëtimin e njeriut para përmbytjes së madhe. Ky ideal dhe shpresë, i quajtur Trienalja e 11-të – krijoi një lloj urë të shumta për të gjitha kontinentet. Jo për theksimin dhe vënien në pah të veprave dhe qendrave të përzgjedhura e të “privilegjuara”, por për praninë e autorëve nga e gjithë bota. Ky panoptik panoramik dëshmon, tregon, konfirmon, se bota nuk është uniforme kudo të njëjtin banalitet. Bota është një pafundësi esencash, një kërkim për kuptimin, shumëllojshmërinë, thellimin në shpirt, emocionalitetin, mendimin.
Njeriu duhet të çlirohet nga kurthet e veta, veçanërisht ato teknike dhe globaliste. Harmonia e tij është Dashuria – dashuria e ndërsjellë me natyrën, me tërësinë përmes së cilës përhapet shpirti. Për mijëra vjet, njeriu ka marrë vetëm atë që mundet nga rrethina e tij - shkatërrim i pamëshirshëm me obsesione vulgare materialiste. Vetëm përmes artit dhe dashurisë së vërtetë, të sinqertë, arrin të japë një pjesë të vetvetes, të japë sepse ne jemi këtu jo për t'u zhdukur në marrëzitë që krijojmë për veten tonë, por për të qenë pjesë e arsyes dhe dashurisë së gjerë kozmike.
Ne po përballemi me zhdukje jo apokaliptike, por të plota dhe të plota në shkretëtirë. Krijimi, ndjenja, dëgjimi i britmës së shpirtit, janë pjesët e fundit që na kanë mbetur, dikur transparente opalescentisht. Nuk do të jetë apo jo, jo për shkak të luftërave apo vetëshkatërrimeve, por për shkak të distancimit dhe refuzimit të plotë të gjithçkaje nga e cila jemi bërë, që nuk është inteligjencë artificiale apo pakujdesi konformiste e pamend, e bllokuar në labirintet e ftohta të metropoleve absurde.
Të krijosh art sot nuk është vetëm kishtotike, është guxim, të jesh, të jetosh, të ekzistosh në sfera të tjera. Çmimet që i japim nuk janë mirënjohje mbrojtjeje, por përqafime për ata që kanë hequr dorë nga vetja, për gjurmët që mbeten si pamje të parajsës, për besimin se mund të kthehemi ende prej nga kemi ardhur - thekson Gjoreski.
Në të njëjtën kohë, është në proces grumbullimi i videove nga të gjithë autorët dhe krijimi i një filmi dokumentar të titulluar "Dizajnerët Grafikë të Botës".
Një pjesë e trienales, nga dhjetori deri në mars të vitit të ardhshëm, do të prezantohet në galeri të njohura në gjashtë qytete të Kinës. Është përgatitur një katalog me mbi 900 faqe, i cili do t'u shpërndahet në formë elektronike pjesëmarrësve, institucioneve dhe qendrave të njohura në botë, si dhe disa platforma për libra dhe katalogë.