Nisma e VMRO-DPMNE-së për kaosin me pasaportat nuk kaloi në Gjykatën Kushtetuese
Iniciativa e VMRO-DPMNE-së për kaosin që ka ndodhur me pasaportat dhe dokumentet personale të qytetarëve nuk ka kaluar në Gjykatën Kushtetuese. Gjyqtarët kushtetues vendosën që të mos nisin procedimin për nismën e paraqitur në muajin shkurt, me të cilën pala kontestoi një nen të Ligjit për Dokumentet e Udhëtimit dhe kërkoi nga Gjykata të shqyrtojë nëse qytetarët, duke mos patur pasaportë dhe ID kartat për muaj të tërë dhe në pamundësi për të udhëtuar, janë shkelur të drejtat e tyre të garantuara me kushtetutë për lëvizje të lirë dhe liri e të drejta të tjera të garantuara me Kushtetutë.
Mirëpo, siç sugjeron gjyqtarja raportuese, Jadranka Daboviq, dhe asnjë nga gjyqtarët kushtetues nuk kanë vendosur “kundër”, neni 3 i Ligjit për ndryshimin dhe plotësimin e Ligjit për dokumentet e udhëtimit nuk bie ndesh me Kushtetutën.
Sipas gjyqtarit njoftues, për këtë rast afati i dhënë për ndryshimin e dokumenteve deri më 12 shkurt 2022 është në përputhje me ndryshimet kushtetuese nga Traktati i Prespës i miratuar në vitin 2019, traktat ndërkombëtar i cili ndryshoi emrin kushtetues në “Republikë”. të Maqedonisë së Veriut”, kështu që duheshin ndryshuar edhe dokumentet personale.
Siç ka shpjeguar Daboviq, gjykata vetëm vlerëson kushtetutshmërinë e nenit të kontestuar, por nuk është kompetente për zbatimin joadekuat, dhe si argument ka theksuar se qytetarët kanë pasur një afat prej dy vjet e shtatë muaj për të zëvendësuar dokumentet e tyre personale. një krizë-covid, dhe për faktin nëse ata ishin të informuar apo jo, Kushtetues u deklarua i paaftë.
Sipas nismës së dorëzuar nga partia, vetë shteti ka deklaruar datën e skadencës së dokumenteve të udhëtimit në formularët e printuar në momentin e lëshimit të çdo dokumenti udhëtimi dhe më pas e ka ndryshuar me ligj në dëm të drejtpërdrejtë të qytetarëve. .
U tha se skadimi i afatit të vlefshmërisë më herët se afati i deklaruar i dokumenteve nga shteti i vë qytetarët në një gjendje të humbur mbrojtjes juridike dhe sigurisë juridike. Kërkuesi po ashtu pretendon se me ndryshimin e datës së vlefshmërisë, të gjithë personat që kanë marrë dokument udhëtimi në periudhën nga korriku 2014 deri në korrik 2021 (kur hyn në fuqi ligji i kontestuar) vendosen në pozitë të pabarabartë/diskriminuar, krahasuar me të gjithë personat e tjerë për shkak se janë të detyruar që me shpenzimet e tyre të ribotojnë një dokument udhëtimi. Kjo do të thotë se për të njëjtin shërbim, disa qytetarë paguajnë dy herë, pavarësisht se me ndërgjegje dhe përgjegjësi i kanë ndryshuar dokumentet.
Sipas pretendimeve në nismë, për shkak të pamundësisë operative dhe teknike të lëshimit të qindra mijëra dokumenteve të udhëtimit brenda afatit të përcaktuar deri më 12 shkurt 2024, edhe me kusht që të gjithë personat të aplikojnë brenda afatit të caktuar, shërbimet administrative të Ministria e Punëve të Brendshme nuk do të jetë në gjendje të prodhojë të gjitha këto dokumente brenda periudhës së caktuar.
- Kërkuesi pretendon se qindra mijëra qytetarë nuk do të mund të largohen nga Republika dhe të kthehen në të pas datës së caktuar dhe e njëjta do të ndikojë në lirinë e lëvizjes së tyre, si dhe në qarkullimin ekonomik në vend. Për shkak të mbingarkesës së pabesueshme gjatë aplikimit dhe marrjes së dokumenteve, qytetarët janë të detyruar të mbrojnë edhe integritetin e tyre moral nga forma të ndryshme të sjelljes poshtëruese të institucioneve, por edhe të qytetarëve të cilët për të ushtruar të drejtat e tyre shkelin të drejtat. e të tjerëve, shkruan iniciativa.