Evropa Tani: Plani i Ri i Bashkimit Evropian për Ballkanin Perëndimor

Mundësi të reja për të "sjellur BE-në në shtëpi" u hapën javën e kaluar me njoftimin nga Presidentja e Komisionit Evropian, Ursula von der Leyen, për planin e ri për afrimin e vendeve të Ballkanit Perëndimor me Bashkimin Evropian dhe mbështetjen e tyre ekonomike. . Plani mund të kuptohet si një dorë ndihme për vendet e rajonit, procesi i anëtarësimit të të cilëve ndër vite u shoqërua me një sërë sfidash. Siç vuri në dukje vetë Von der Leyen në forumin GLOBSEC në Bratislavë - "qasja e re e BE-së nuk është vetëm t'u kërkojë partnerëve të bëjnë një hap drejt BE-së, por edhe që BE-ja të bëjë një hap të madh drejt tyre, dhe qëllimi i përbashkët është përshpejtimi i procesit”.

Nisur nga njoftimi, plani është që të ndihemi pjesë e Bashkimit përmes më shumë përfitimeve për vendet e Ballkanit Perëndimor dhe ekonomitë e tyre. Ky është një mesazh shumë inkurajues, veçanërisht në një periudhë specifike, kur po bëhet një luftë në tokën evropiane, optimizmi i BE-së në rajon ndryshon dhe në nivel kombëtar po përballemi me një ri-rrjetim politik. Në të njëjtën kohë, të gjithë jemi të rraskapitur nga disa kriza të njëpasnjëshme ekonomike globale që kanë ndodhur në tre vitet e fundit. Momenti pozitiv duhet shfrytëzuar, si nga pikëpamja e procesit të anëtarësimit në BE, ashtu edhe nga pikëpamja e "kthimit të BE-së në shtëpi", reformave dhe mundësisë për të shijuar përfitimet e anëtarësimit edhe para se të bëhemi anëtarë. .

Katër shtylla për zhvillimin e Ballkanit Perëndimor

 

Sipas njoftimit të presidentit të KE-së, nisma e re për mbështetjen e vendeve të Ballkanit Perëndimor dhe qasjen e tyre ndaj Bashkimit Evropian bazohet në katër shtylla: 1) Qasja ndaj tregut të përbashkët të BE-së, 2) Integrimi ekonomik rajonal, 3) Përshpejtimi i reformave themelore dhe 4) Stimulimi i rritjes ekonomike duke rritur fondet e aksesit. Paketa e shpallur ka një shtrirje vërtet të gjerë dhe përfitimet ekonomike prej saj janë të shumëfishta.

Vendet nga Ballkani Perëndimor do të kenë mundësinë shumë më herët të ndjejnë përfitimet e shtytësit kryesor të suksesit ekonomik të Bashkimit - tregut të përbashkët. Me shumë mundësi, qasja e shpallur do t'i referohet një prej segmenteve më të mëdha të tij, pra tregut të vetëm dixhital, i cili i referohet shkëmbimit të mallrave dhe shërbimeve përmes kanaleve dixhitale. Ai përfshin fusha të tilla si tregtia elektronike, siguria kibernetike dhe lehtësimi i shërbimeve të pagesave dhe tregtia e mallrave. Një treg i përbashkët rajonal mund të ndihmojë në përshpejtimin e procesit të anëtarësimit në BE, por gjithashtu integrimi ekonomik rajonal është thelbësor për zhbllokimin e potencialit të madh ekonomik të rajonit dhe për ta bërë atë më tërheqës për investitorët e huaj.

E njëjta gjë është edhe me reformat e para-anëtarësimit, sepse shteti i së drejtës dhe një gjyqësor efikas dhe i besueshëm janë një sinjal pozitiv për investitorët e huaj, ndërsa tranzicioni i gjelbër dhe sigurimi i qëndrueshmërisë së energjisë janë çelësi i stabilitetit dhe rritjes së qëndrueshme. Nevojitet urgjent rritja e investimeve në rajon, të cilat do të rrisin standardin e jetesës dhe do të ndihmojnë në afrimin me BE-në. Siç u përmend, është planifikuar një rritje e fondeve të para-anëtarësimit për vendet e Ballkanit Perëndimor, e cila do të stimulojë aktivitetin ekonomik dhe do të krijojë hapësirë ​​shtesë fiskale.

Plani i BE-së dhe plani kombëtar për përshpejtimin e rritjes

Eurointegrimet janë frymëzimi im i vazhdueshëm edhe si autor. Kam shqyrtuar shumë herë, si nëpërmjet teorisë ekonomike, ashtu edhe përmes analizave empirike, përfitimet e tregut të përbashkët europian, rëndësinë e anëtarësimit për investitorët e huaj, nxitjen e konkurrencës së kompanive vendase, përmirësimin e kushteve për zhvillimin e biznesit, rëndësia e fondeve të para-anëtarësimit për ekonominë dhe kushtet e jetesës etj. “Sjellja e Evropës në shtëpi” ka qenë gjithmonë aksioma me të cilën jam udhëhequr dhe mbrojtur në krijimin dhe zbatimin e politikave, duke pasur parasysh qëllimin përfundimtar të integrimeve, që është sigurimi i progresit ekonomik dhe mirëqenies për qytetarët tanë.

Plani ynë për përshpejtimin e rritjes ekonomike, i cili bazohet në të njëjtat premisa dhe ka të njëjtin synim, është në këtë drejtim. Me këtë në mendje, dhe i intriguar nga plani i sapo paraqitur i BE-së për Ballkanin Perëndimor, ia kam kushtuar këtë rubrikë një analize krahasuese të dy planeve dhe strategjisë që duhet të zbatojnë, si dhe sinergjisë që mund të rezultojë nga zbatimi i mëtejshëm. të planit kombëtar dhe europian të zhvillimit.

Para së gjithash, nëse analizojmë strukturën e planit të BE-së, ai synon forcimin ekonomik dhe lidhjen e rajonit, përmirësimin e konkurrencës së ekonomive dhe rritjen e investimeve. Nëse shikoni Planin Kombëtar të Përshpejtimit të Rritjes, mund të konkludoni se një pjesë e madhe e strukturës është e njëjtë, si dhe qëllimet. Nëpërmjet zbatimit të dy planeve, nuk do të mungojë mbështetja e Bashkimit Evropian dhe perspektiva e qartë për qëllimin përfundimtar, “kthimi i Evropës në shtëpi”, pra sigurimi i mirëqenies për qytetarët.

Lidhja ekonomike dhe tregu i vetëm

Padyshim përfitimi dhe shtytësi më i madh i zhvillimit ekonomik të BE-së është tregu i vetëm prej gjysmë miliardë konsumatorësh, përmes të cilit BE-ja është shndërruar në një superfuqi tregtare. Tregu i vetëm i BE-së lejon lëvizjen e lirë të mallrave, shërbimeve, qytetarëve dhe kapitalit, pa detyrime doganore, kuota dhe viza dhe transferim të lirë të kapitalit për personat fizikë dhe juridikë. Tregu i përbashkët vendos vlera dhe standarde të përbashkëta, ndihmon firmat të rriten dhe mbështet inovacionin.

Tregu i përbashkët kërkon që të gjithë të prodhojnë sipas të njëjtave rregulla dhe standarde, gjë që krijon besimin e konsumatorit në cilësinë e produkteve, si dhe besimin në procesin e prodhimit nga aspekti i ruajtjes së të drejtave të punëtorëve dhe nga aspekti i mbrojtjes së mjedisit. Nga ana tjetër, tregu i vetëm është një shans për kompanitë, veçanërisht kompanitë e vogla, për të tërhequr klientë dhe investime të reja, në mënyrë që të rriten më tej.

Kjo është gjithashtu shumë domethënëse përsa i përket zinxhirëve të furnizimit që lejojnë akses më të lehtë tek furnizuesit e rinj. Në të njëjtën kohë, tregu i vetëm është pjesë e përgjigjes ndaj problemeve globale, si ndryshimet klimatike, nëpërmjet zhvillimit të një ekonomie rrethore dhe përfitimit të revolucionit dixhital, si dhe zgjidhjeve novatore.

Teoria e avantazheve krahasuese e David Ricardo-s thotë se secili duhet të prodhojë atë për të cilën ka avantazhe krahasuese, në mënyrë që përmes një specializimi të tillë të arrihet produktivitet më i madh dhe të reduktohen kostot për njësi. Nga ana tjetër, teoria e avantazheve konkurruese të Michael Porter, dhe sipas teorive endogjene të rritjes, inovacioni, kapitali njerëzor, infrastruktura dhe kapitali financiar shihen si forca lëvizëse e rritjes.

Duke parë nga prizmi i ekonomisë sonë, ndërmarrjet tona që hyjnë në tregun evropian do të jenë në gjendje të përdorin përfitimet e ofrimit të avantazheve krahasuese dhe arritjes së ekonomive të shkallës në prodhim, por gjithashtu do të inkurajohen të përmirësojnë produktet e tyre, të inovojnë, gjë që do t'i bëjë ato. më konkurrues. Në të njëjtën kohë, Qeveria, duke investuar në përmirësimin e infrastrukturës, forcimin e kapitalit njerëzor, si dhe duke mbështetur investimet dhe inovacionet në sektorin privat, do të kontribuojë në përmirësimin e konkurrencës së ekonomisë sonë, inkurajimin e investimeve dhe përshpejtimin e rritjes ekonomike.

Këtu sigurisht që do të shtoja edhe qeverisjen e mirë, si në aspektin e shtetit ligjor, ashtu edhe në drejtim të forcimit të kapaciteteve të institucioneve dhe përmirësimit të cilësisë së shërbimeve publike. Sipas këtyre premisave, Plani kombëtar për përshpejtimin e rritjes ekonomike përmban mekanizma për të mbështetur konkurrencën dhe inovacionin e ndërmarrjeve vendase, duke siguruar akses në financa dhe fonde, si dhe instrumente të tjera për të mbështetur eksportet dhe zhvillimin e kompanive.

Kur bëhet fjalë për lidhjen rajonale, duhet përmendur se Ballkani Perëndimor ka shënuar progres të rëndësishëm ekonomik dhe social në dy dekadat e fundit dhe se me një popullsi prej 17,6 milionë banorësh, si treg është një sfidë për ekonomitë e vogla në zhvillim. që e përbëjnë atë. Nisma për t'u lidhur në një treg ka ekzistuar ndër vite dhe janë ndërmarrë disa hapa. Megjithatë, duke marrë parasysh përfitimet që mund të lindin nga integrimi i mëtejshëm i tregjeve në rajon, BE-ja ngre çështjen e një tregu të vetëm në Ballkanin Perëndimor si një shtyllë në planin e zhvillimit të rajonit.

Aksesi tek konsumatorët e rinj, forcimi dhe aksesi në zinxhirët e rinj të furnizimit, ulja e kostove të eksportit dhe forcimi i konkurrencës së produkteve në rajon, rritja e atraktivitetit për investitorët e huaj, si një këndvështrim i vetëm - të gjithë këta faktorë do të ndikojnë në forcimin ekonomik të rajonit dhe nxitjen e rritjes ekonomike.

Nga këtu, si në rastin e tregut të përbashkët të BE-së, nuk duhen neglizhuar përfitimet e lidhjes në rajon, përkundrazi, ato janë një faktor i rëndësishëm në zhvillimin e mëtejshëm të vendeve të Ballkanit Perëndimor, si dhe një kusht për të vazhduar rrugën e tyre evropiane. Nga pikëpamja e politikës kombëtare, iniciativat shumëpalëshe për lidhje në rajon janë pranuar gjithmonë me entuziazëm, ndërsa nga pikëpamja e mbështetjes së kompanive për vendosje në tregun rajonal, si në rastin e mëparshëm me tregun evropian, kemi më shumë mjete me të cilat do t'i mbështesin ata për të kryer të njëjtën gjë.

Reforma strukturore

Kur bëhet fjalë për reformat strukturore për avancimin e sistemit dhe administratës për një shoqëri demokratike dhe ekonomi të tregut, do të përmend se masat dhe politikat që ne kemi parashikuar dhe po zbatojmë për një rritje ekonomike të përshpejtuar, gjithëpërfshirëse dhe të qëndrueshme janë gjithashtu në drejtimi i qeverisjes së mirë - pra qeverisja e ligjit, shtypja e korrupsionit dhe ngritja e kapaciteteve të institucioneve. Me rëndësi të jashtëzakonshme këtu është koncepti i qëndrueshmërisë fiskale, për të cilin ne avokojmë dhe për të cilin kemi një plan të veçantë veprimi, dhe në këtë kontekst ruajtja e stabilitetit makroekonomik dhe financiar. Ekzistojnë gjithashtu masa për të inkurajuar decentralizimin fiskal, për të siguruar zhvillim rajonal lokal dhe të balancuar, mjedis jetese të qëndrueshëm dhe të shëndetshëm dhe dixhitalizimin e ekonomisë dhe shërbimeve publike.

Në të njëjtën kohë, ne veprojmë në drejtim të përmirësimit të mjedisit të biznesit dhe shtypjes së ekonomisë gri, përmirësimit të aksesit në financa dhe përshtatjes së teknologjive dhe modernizimit të bujqësisë.

Nga këndvështrimi i mbështetjes së konkurrencës së kompanive, krahas mbështetjes financiare, do të përmend edhe masat e marra në lidhje me zhvillimin e kapitalit njerëzor dhe përshtatshmërinë e ofertës në tregun e punës. Nëpërmjet një strategjie gjithëpërfshirëse për zhvillimin e kapitalit njerëzor në vend, trajtohen të gjitha fushat që kontribuojnë në ngritjen e cilësisë së tij, përmes investimeve në arsim, shëndetësi dhe mbrojtje sociale. Gjithashtu, përmes masave aktive në tregun e punës dhe rritjes së vazhdueshme të fondeve të destinuara për to, ndërmerren veprime për rritjen e përshtatshmërisë së fuqisë punëtore ndaj nevojave aktuale të kompanive.

Fonde dhe investime shtesë të BE-së

Shtylla e fundit dhe shumë domethënëse si në planin e rritjes së BE-së ashtu edhe në atë kombëtar të rritjes së përshpejtuar është nxitja e investimeve, private dhe publike, të cilat do të kontribuojnë në krijimin e vlerave të reja, stimulimin e aktivitetit ekonomik dhe sigurimin e kushteve më të mira. për jetën për qytetarët dhe zhvillimin ekonomik.

Në këtë drejtim, BE-ja ka paralajmëruar fonde të reja që do të jenë në dispozicion për Ballkanin Perëndimor dhe që do të synojnë zhvillimin ekonomik të rajonit. Edhe pse shuma e fondeve nuk u përmend, pa hezitim BE-ja gjatë viteve ofron një mbështetje të madhe dhe është një partner për zhvillimin e Ballkanit Perëndimor. Duke parë vetëm shembullin e vendit tonë, në 30 vitet e fundit mbështetja e BE-së për vendin tonë vlerësohet në mbi 3,3 miliardë euro përmes granteve dhe mbështetjes makrofinanciare.

Duke diskutuar Planin tonë kombëtar për mbështetjen e rritjes ekonomike, do të përmend se ai parashikon një kuadër ambicioz afatmesëm prej 4 miliardë eurosh në investime publike, kryesisht projekte të mëdha infrastrukturore, të cilat do të tërhiqnin dy herë më shumë investime në kapitalin privat, si rezultat i efekti shumëfishues i planit. Në kuadër të strategjisë së mobilizimit të kapitalit, përveç fondeve zhvillimore të organizatave ndërkombëtare, janë planifikuar edhe më shumë instrumente financiare për mobilizimin e kapitalit vendas për qëllime zhvillimore, përfshirë zhvillimin e tregut të letrave me vlerë të qeverisë.

Për dorën e shtrirë

Në fund të prezantimit tim mbi këtë temë, shumë të shkurtër duke pasur parasysh gjerësinë e problemit, do të konkludoja se para nesh është një shans historik për të zgjidhur një shtysë dhe synim shumë dekadash dhe sigurimin afatgjatë të një jete më të mirë për qytetarët tanë. . Një shans i njohur është gjysma e golit të realizuar. Duhet të pranojmë dorën e zgjatur të BE-së, të punojmë për të përmirësuar kushtet e jetesës në vendin tonë, ta kthejmë Evropën në shtëpi dhe të bëhemi pjesë e saj. Këtë mund ta bëjmë vetëm duke pasur një qëllim të qartë dhe duke vënë interesat kombëtare para interesave personale. Drejtimi i një politike të mirë do të thotë të kesh gjithmonë parasysh ekonominë, sepse ekonomia është ajo që përcakton cilësinë e jetës së qytetarëve tanë.

Ministri i Financave Fatmir Besimi

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës