SAO: Pak më shumë se 17 njerëz kanë humbur punën e tyre që nga fillimi i pandemisë

Tregu i Gjelbër, Shkup
Tregu i Gjelbër, Shkup / Foto: EPA-EFE / GEORGI LICOVSKI

Enti Shtetëror i Auditimit (ESSH) publikoi në faqen e saj raportin përfundimtar të auditimit nga auditimi i performancës së kryer me temën “Masat dhe politikat e marra në mbështetje të punësimit dhe profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike e shkaktuar nga Covid-19”, në të cilin theksohet se si rezultat nga situata e konstatuar ka shkaktuar zvogëlimin e të hyrave në buxhet në vlerë të përgjithshme prej 1 437 005 mijë denarë, përkatësisht rreth 23 milionë euro.

“Qëllimi i auditimit të kryer është t'i përgjigjet pyetjes: “A janë krijuar, zbatuar, kontrolluar, monitoruar në mënyrë efektive masat për mbështetjen financiare të punësimit dhe profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike nga COVID-19 dhe a janë raportim adekuat për efektet? të masave të marra?" në drejtim të rritjes së efektivitetit të masave dhe politikave për përballimin me sukses të pandemisë Covid-19 dhe mbështetjen e vendeve të punës. Me këtë auditim të performancës mbuluam 36 për qind nga gjithsej mjetet e planifikuara për vitin 2020 dhe 2021 përmes programit të Qeverisë P - Masat për ballafaqim me krizën COVID-19, që paraqet 12.637.534 mijë denarë (rreth 205 milionë euro), nga të cilat 11 kanë janë realizuar 512 mijë denarë. Periudha që është mbuluar nga auditimi i performancës është nga data 447 deri më 11.3.2020, edhe pse disa fusha, çështje dhe ngjarje janë mbuluar më pas deri në ditën e njoftimit të auditimit të kryer, thonë nga ZSHR.

Aktivitetet e auditimit, shtojnë ata, kishin për qëllim këto fusha: Kuadri ligjor dhe krijimi i masave dhe politikave për të mbështetur punësimin dhe profesionet e prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike e shkaktuar nga Covid-19; Procedurat për dhënien dhe zbatimin e masave për mbështetjen financiare të punësimit dhe profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike; dhe Mekanizmat e kontrollit, monitorimi dhe vlerësimi i rezultateve të arritura.

“Me auditim është marrë siguri e arsyeshme se krijimi i masave është realizuar në mungesë të planifikimit strategjik me qëllime të përcaktuara qartë dhe tregues të performancës. Auditimi ka konstatuar se institucionet në vend nuk kanë të dhëna të plota mbi bazën e mbështetjes financiare të kthyer për përfitues brenda afateve dhe shumës së përcaktuar në buxhet. Sipas analizës së auditimit, punëdhënësit dhe personat fizikë përfitues të masave për subvencionimin e kontributeve dhe pagesën e pagave kanë kthyer vetëm 29 për qind të detyrimit të llogaritur për kthim, që ka si efekt më pak mjete të kthyera në Buxhet në shumën prej 988 307 mijë denarë. Gjithashtu, për faktin se nuk ka asnjë mënyrë kontrolli dhe kthimi të mjeteve të ndara për mbështetje financiare të njëhershme për personat fizikë dhe juridikë nga aktivitete të veçanta, ekziston rreziku që personat juridikë që nuk i kanë plotësuar kushtet do të mos i kthejë mjetet në buxhet në vlerë prej 448 698 mijë denarë. Situatat e konstatuara shkaktojnë zvogëlim të të hyrave buxhetore në vlerë të përgjithshme prej 1 mijë denarë, përkatësisht rreth 437 milionë euro”, thekson ZSHR.

Instituti rikujton se kriza e shkaktuar nga përhapja e koronavirusit Covid-19 ka shkaktuar humbje të vendeve të punës dhe humbje të mëdha të të ardhurave të punëtorëve, gjë që ndikon në uljen e konsumit të mallrave dhe shërbimeve.

“Sipas të dhënave të ofruara nga Agjencia e Punësimit, nga fillimi i pandemisë deri më 31.12.2020 dhjetor 17, gjithsej 022 punëtorë kanë humbur punën. Mungesa e analizave dhe vlerësimeve me shkrim gjatë krijimit të masave për të mbështetur punësimin në procesin e vendimmarrjes, dobësitë dhe pavendosmëria e konstatuar në dekretet me fuqi ligjore dhe ligjet e miratuara që rregullojnë kushtet, mënyrën dhe procedurën e dhënies ndikojnë në efikasitet. të zbatimit, monitorimit të zbatimit të masave dhe ruajtjes së vendeve të punës”, thekson SAO.

Ata raportojnë se të dhënat jo të plota për numrin e punëdhënësve të cilët kanë përmbushur/nuk kanë përmbushur detyrimin për kthimin e mbështetjes financiare brenda afateve dhe shumës së përcaktuar në Buxhet ka efekt në pakësimin e mjeteve të kthyera dhe realizimin e të hyrave më të ulëta në buxhet.

“Me auditimin e kryer është konstatuar se ka një shkallë të lartë të realizimit të masave të mbuluara për mbështetje financiare për pagesën e pagave dhe mbështetje të profesioneve, por edhe se ka dallime në të dhënat për numrin e përfituesve. dhe fondet e miratuara/paguara për përfituesit të cilat janë paraqitur nga institucione të ndryshme kompetente. Mungon një mënyrë gjithëpërfshirëse, reciprokisht e harmonizuar dhe e integruar e mbajtjes së shënimeve të mbështetjes financiare të miratuar dhe zbatuar në Qeveri me masa, si dhe një qasje jokonsistente ndaj informacionit në lidhje me zbatimin e masave, gjë që redukton transparencën dhe llogaridhënien. të institucioneve kompetente në shpenzimin e mjeteve dhe nuk krijon kushte për matjen e efekteve të të njëjtave”, thekson ZSHR.

Pas zbatimit të masave për mbështetje financiare të punëdhënësve për pagesën e pagave, siç thonë ata, IRS ka konstatuar se një numër i caktuar i punëdhënësve - përfitues të mbështetjes nuk i kanë paguar pagat punëtorëve.

“Numri i punëdhënësve që nuk kanë paguar paga deri në janar të vitit 2022 është 135 për gjithsej 435 të punësuar për shumën e përkrahjes së shfrytëzuar prej 6.317 mijë denarë, që ka si pasojë keqpërdorimin e përkrahjes së ndarë financiare. Moskoha dhe shtrirja e vogël e kontrolleve të kryera në terren prej 0,53 për qind të shumës së akorduar të mbështetjes financiare, mënyra e përzgjedhjes së punëdhënësve për kontroll, si dhe personeli i pamjaftueshëm i institucioneve, krijojnë rrezik që një pjesë e punëdhënësve të përdorin mjete financiare. mbështetje pa plotësuar kushtet e përcaktuara me dekrete dhe ligje”, thekson ZSHR.

Sipas tyre, mangësitë e konstatuara dhe efektet e arritura nga masat për mbështetjen financiare të punësimit dhe profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore-ekonomike e COVID-19 tregojnë se është e nevojshme të përmirësohet efikasiteti i institucioneve kompetente në planifikim dhe zbatim. masat e ardhshme për ruajtjen e vendeve të punës dhe reduktimin e pasojave ekonomike të pandemisë.

Ata rekomandojnë se nevojitet rregullimi ligjor i gjendjes së jashtëzakonshme dhe miratimi i dokumenteve strategjike për trajtimin e pasojave të një pandemie; planifikimi dhe realizimi i masave duhet të bazohet në analizat e kryera dhe treguesit e përcaktuar për matjen e suksesit të masave; krijimi i një regjistri gjithëpërfshirës dhe të plotë të mbështetjes financiare të miratuar dhe të paguar nga masat dhe një qasje e harmonizuar ndaj informacionit në lidhje me zbatimin e tyre; mbajtjen e evidencës për mbështetjen financiare të kthyer nga përfituesit dhe masat dhe marrjen e masave për mbledhjen e mjeteve në bazë të vendimeve të nxjerra për kthimin e mbështetjes financiare në buxhetin e shtetit; dhe shtimi i shtrirjes së kontrolleve të zbatuara tek përfituesit e mbështetjes financiare dhe matja e efekteve të masave të zbatuara.

Për të përballuar pasojat e krizës së shkaktuar nga virusi Covid-19, Qeveria ka miratuar gjashtë paketa masash ekonomike në periudhën nga data 19.3.2020 deri më 20.4.2021. Auditimi mbulon planifikimin dhe zbatimin e gjashtë paketave të masave ekonomike të miratuara nga Qeveria në vitin 2020 dhe 2021 në pjesën e masave për mbështetje financiare për subvencionimin e kontributeve nga sigurimet shoqërore të detyrueshme, mbështetje financiare për punëdhënësit për pagesën e pagave, mbështetje financiare për personat fizikë që janë të vetëpunësuar, kompensim monetar për të gjithë personat që kanë humbur punën nga data 11 mars deri më 30 prill 2020, si dhe masa për mbështetjen e profesioneve të prekura nga kriza shëndetësore dhe ekonomike - mbështetje për sportistët, artistët e pavarur dhe kulturor. punëtorët.

Video e ditës