Rrënjët e thella të muzikës blues bëhen të dukshme në Festivalin Cotton Blues

I ftuari special nga Çikago, Mudd Morganfield, djali i madh i një prej emrave më të famshëm të blues-it të të gjitha kohërave, Muddy Waters, kryesoi listën e pjesëmarrësve në edicionin e 4-të të këtij viti të Cotton Blues Festival.
Festivali u mbajt më 24 dhe 25 maj në Qendrën Kulturore Rinore në Shkup dhe tregoi se bluzi si zhanër muzikor ka rrënjë të thella në historinë botërore të muzikës, por edhe se dëgjuesit e bluesit janë vërtet audiofilë të përkushtuar.
Festivali u hap me performancën solo nga kitaristi Muhamed Ibrahimi. Edhe pse është e vështirë të përkufizohet fenomeni muzikor që krijoi Ibrahimi, ndikime të forta bluz mund të vërehen edhe në shkrirjen e muzikës xhaz, botërore dhe etnike.

Natën e parë performoi edhe “Troja band”, i ftuar special i mbrëmjes i të cilit ishte kitaristi maqedonas Igor Atanasoski, i njohur më mirë si Guru Hare. Përveç standardeve të blues-it, ata interpretuan edhe njërën nga temat më të bukura të bluesit maqedonas, “My Guitar”.

Nata e parë e festivalit kulmoi me një performancë të treshes daneze "Trainman Blues", fitues i disa çmimeve evropiane të blues dhe i njohur për një qasje bashkëkohore, me erëza shpirtërore ndaj performancës së muzikës blues.

Kitaristi dhe multiinstrumentalisti, Adi Imeri, hapi natën e dytë më 25 maj. Ai performoi një performancë solo të frymëzuar nga kënga amerikane e ungjillit e popullarizuar nga Blind Willie Johnson, i cili ia kushtoi jetën luajtjes së muzikës gospel dhe blues.
Festivali u mbyll me të ftuarin special nga Çikago, Mad Morganfield, me një tingull energjik të çikagos blues që ishte një shkrirje e materialit të tij origjinal me këngët e babait të tij kult Muddy Waters. Anëtarët e grupit që e shoqëruan ishin muzikantët vendas Nikola Petrovski (kitarë), Sašo Gjorgjevski (harmonikë), Oliver Josifovski (bas), Goran Poposki (bateri) dhe Filip Dimischkovski (tastierë). Së bashku ata organizuan një shfaqje të vërtetë bluz në Qendrën Kulturore Rinore.

Paralelisht me programin muzikor, gjatë dy mbrëmjeve u zhvillua një kamp artistik në kuadër të Festivalit “Cotton Blues”. Artisti vizual dhe muzikor maqedonas Igor Stanoevski së bashku me artistët Trajce Pavlov, Boro Arsovski dhe Dragan Milovanov krijuan vepra vizuale të frymëzuara nga muzikantët bluzë që performuan në festival.

Një segment i veçantë i festivalit ishte prezantimi i kitarave akustike dhe elektrike të punuara me dorë. Mjeshtri i kitarave të punuara me dorë, Yani Paveza, përveç prezantimit, mbajti një leksion për mënyrën se si i realizon ato, dhe disa nga kitarat u përdorën në koncertet e muzikantëve në vetë festivalin.

Me edicionin e katërt të suksesshëm, "Cotton Blues Festival" shfaqi një tendencë për të rritur dhe zgjeruar horizontin e mbulimit të muzikës blues, për gëzimin dhe kënaqësinë e publikut të përkushtuar.
(Teksti është botuar në "Shtypi Kulturor" numër 180, në botimin e shtypur të gazetës "Sloboden Pechat" më 27-28.5.2023)