A janë amerikanët përgjegjës për sabotimin e Nord Stream?
Sabotimi është shkaku më i mundshëm i dëmtimit të gazsjellësit Nord Stream 1 dhe 2. Disa pretendojnë se pas tij qëndrojnë Shtetet e Bashkuara dhe si “provë” thonë se sulmi është kryer nga një helikopter amerikan. Për të zbuluar se cila është e vërteta përfundimtare, DW gjermane vendosi të kontrollojë të gjitha faktet.
Gazi rus po rrjedh nga katër vrima në tubacionin Nord Stream në Detin Baltik. Nord Stream 1 dhe Nord Stream 2 janë dëmtuar dhe ekspertët dhe politikanët kanë thënë prej ditësh se ekziston vetëm një arsye e vërtetë: sabotimi.
"Të gjitha informacionet e disponueshme tregojnë se zbrazëtitë janë rezultat i një veprimi të qëllimshëm," tha shefi i politikës së jashtme dhe sigurisë së BE-së, Josep Borrell, në emër të 27 vendeve anëtare të BE. Prandaj, lind pyetja: nëse ishte sabotim, atëherë kush i sabotoi gazsjellësit?
E ndërsa shumë ekspertë pak a shumë e drejtojnë qartë gishtin nga Rusia si një iniciatore e mundshme e sabotimit të mundshëm, shumë në rrjetet sociale pretendojnë se Shtetet e Bashkuara të Amerikës janë përgjegjëse për sabotimin e mundshëm. Në të njëjtën kohë, shpesh thuhet se luftanijet amerikane janë të stacionuara në rajonin e Balltikut – këtë pretendojnë, ndër të tjera, politikanët e Alternativës për Gjermaninë (AfD) populiste të krahut të djathtë. Disa nga këto pretendime janë bërë virale ditët e fundit.
Një pretendim i bazuar në dëshmitë e supozuara
"Çfarë rastësie," shkroi një përdorues i rrjetit social Telegram me një ton sarkastik, duke shtuar se një "helikopter amerikan i shënuar FFAB123" dyshohet se fluturoi "përgjatë gjurmës së gazsjellësit Nord Stream 2 ose edhe midis vendeve të aksidentit" në shtator. 2.
Autori origjinal i pretendimit të lidhur me helikopterin amerikan është grupi rus i mendimit Watfor, dhe ka 1,7 milionë shikime që nga momenti i shkrimit. Ky tregim u përhap në Twitter. A është vërtet përgjegjës helikopteri amerikan për sabotimin e mundshëm?
Pretendime të rreme
Ende është plotësisht e paqartë se kush qëndron pas sabotimit të mundshëm të gazsjellësit. Sipas njohurive të DV-së, helikopteri i përmendur nuk merret në konsideratë si “autor” i mundshëm, para së gjithash për arsye gjeografike: DV fillimisht ka kërkuar vendndodhjen e saktë të vrimave në gazsjellësin dhe i ka gjetur në kompaninë e anijeve daneze. Mes informacioneve detare dhe paralajmërimeve të ndryshme, është e mundur të zbulohet se ku janë tre (nga katër deri tani) vrimat e zbuluara, duke përfshirë koordinatat e tyre. Vendi i katërt, i zbuluar nga Roja Bregdetare Suedeze, ende nuk është lokalizuar publikisht dhe saktësisht.
Në një hap të dytë, DW hulumtoi rrugën e marrë nga helikopteri në fjalë FFAB123, duke përdorur softuerin Flightaware. Flight Tracker për 2 shtator na ofroi një fluturim pranë ishullit Bornholm, i cili përputhet vërtet me ilustrimet që po përhapen në rrjetet sociale. Rruga e fluturimit të FFAB123 bën disa "lakime" mbi Detin Baltik, pak në lindje të ishullit Bornholm. Dhe kur koordinatat e vrimave në tubacionin e gazit dhe rruga e saktë e helikopterit krahasohen në të njëjtën hartë, atëherë do të merrni një pamje krejtësisht të ndryshme nga ajo që u bë virale në rrjetet sociale.
Helikopteri nuk ka fluturuar përgjatë gazsjellësit, nuk është afruar as në pozicionet ku janë zbuluar vrimat në tuba. Në veçanti, vendndodhja veriore e dëmtimit të gazsjellësit është mjaft larg nga shtegu i vëzhguar i fluturimit të FFAB123. Sipas matjeve të DW, shtegu i fluturimit të FFAB123 ishte nëntë ose 30 kilometra nga vendndodhjet e vrimave të tubacionit.
Përfundim
Pretendimi viral nga një institut rus në Telegram se një helikopter amerikan me përcaktimin FFAB123 ishte përgjegjës për dëmtimin e tubacionit është i paqëndrueshëm dhe i gabuar. Helikopteri nuk iu afrua pozicioneve ku po derdhet gazi në Detin Baltik, raporton kjo media gjermane.
Kush është përgjegjës për sabotimin e mundshëm? Dhe si kryhet?
Kjo është ende e paqartë. Sabotimi ajror duket më pak i mundshëm. Kapiteni gjerman i fregatës dhe eksperti i sigurisë detare Geran Swistek është i bindur se një lloj i veçantë eksplozivi është “montuar” në gazsjellësin me ndihmën e mjeteve nënujore.
"Unë e di nga hulumtimi im se Rusia ka ndërtuar një program shumë të fuqishëm kërkimor nënujor në vitet e fundit," tha Svistek në një intervistë me transmetuesin publik ZDF. Rusia kohët e fundit ka testuar dronë të tillë nënujorë në, ndër të tjera, në Detin e Veriut dhe Atlantikun e Veriut – dhe pranë lidhjeve të rëndësishme kabllore të komunikimit.