A janë amerikanët përgjegjës për sabotimin e Nord Stream?

Foto: EPA-EFE / CLEMENS BILAN

Sabotimi është shkaku më i mundshëm i dëmtimit të gazsjellësit Nord Stream 1 dhe 2. Disa pretendojnë se pas tij qëndrojnë Shtetet e Bashkuara dhe si “provë” thonë se sulmi është kryer nga një helikopter amerikan. Për të zbuluar se cila është e vërteta përfundimtare, DW gjermane vendosi të kontrollojë të gjitha faktet.

Gazi rus po rrjedh nga katër vrima në tubacionin Nord Stream në Detin Baltik. Nord Stream 1 dhe Nord Stream 2 janë dëmtuar dhe ekspertët dhe politikanët kanë thënë prej ditësh se ekziston vetëm një arsye e vërtetë: sabotimi.

"Të gjitha informacionet e disponueshme tregojnë se zbrazëtitë janë rezultat i një veprimi të qëllimshëm," tha shefi i politikës së jashtme dhe sigurisë së BE-së, Josep Borrell, në emër të 27 vendeve anëtare të BE. Prandaj, lind pyetja: nëse ishte sabotim, atëherë kush i sabotoi gazsjellësit?

E ndërsa shumë ekspertë pak a shumë e drejtojnë qartë gishtin nga Rusia si një iniciatore e mundshme e sabotimit të mundshëm, shumë në rrjetet sociale pretendojnë se Shtetet e Bashkuara të Amerikës janë përgjegjëse për sabotimin e mundshëm. Në të njëjtën kohë, shpesh thuhet se luftanijet amerikane janë të stacionuara në rajonin e Balltikut – këtë pretendojnë, ndër të tjera, politikanët e Alternativës për Gjermaninë (AfD) populiste të krahut të djathtë. Disa nga këto pretendime janë bërë virale ditët e fundit.

Forcat daneze të sigurisë janë në gatishmëri të lartë për shkak të aksidentit në gazsjellësin Nord Stream / foto: EPA-EFE/HANNIBAL HANSCHKE

Një pretendim i bazuar në dëshmitë e supozuara

"Çfarë rastësie," shkroi një përdorues i rrjetit social Telegram me një ton sarkastik, duke shtuar se një "helikopter amerikan i shënuar FFAB123" dyshohet se fluturoi "përgjatë gjurmës së gazsjellësit Nord Stream 2 ose edhe midis vendeve të aksidentit" në shtator. 2.
Autori origjinal i pretendimit të lidhur me helikopterin amerikan është grupi rus i mendimit Watfor, dhe ka 1,7 milionë shikime që nga momenti i shkrimit. Ky tregim u përhap në Twitter. A është vërtet përgjegjës helikopteri amerikan për sabotimin e mundshëm?

Harta e vendit të aksidentit / Foto: Energystirelsen

Pretendime të rreme

Ende është plotësisht e paqartë se kush qëndron pas sabotimit të mundshëm të gazsjellësit. Sipas njohurive të DV-së, helikopteri i përmendur nuk merret në konsideratë si “autor” i mundshëm, para së gjithash për arsye gjeografike: DV fillimisht ka kërkuar vendndodhjen e saktë të vrimave në gazsjellësin dhe i ka gjetur në kompaninë e anijeve daneze. Mes informacioneve detare dhe paralajmërimeve të ndryshme, është e mundur të zbulohet se ku janë tre (nga katër deri tani) vrimat e zbuluara, duke përfshirë koordinatat e tyre. Vendi i katërt, i zbuluar nga Roja Bregdetare Suedeze, ende nuk është lokalizuar publikisht dhe saktësisht.

Në një hap të dytë, DW hulumtoi rrugën e marrë nga helikopteri në fjalë FFAB123, duke përdorur softuerin Flightaware. Flight Tracker për 2 shtator na ofroi një fluturim pranë ishullit Bornholm, i cili përputhet vërtet me ilustrimet që po përhapen në rrjetet sociale. Rruga e fluturimit të FFAB123 bën disa "lakime" mbi Detin Baltik, pak në lindje të ishullit Bornholm. Dhe kur koordinatat e vrimave në tubacionin e gazit dhe rruga e saktë e helikopterit krahasohen në të njëjtën hartë, atëherë do të merrni një pamje krejtësisht të ndryshme nga ajo që u bë virale në rrjetet sociale.

Helikopteri nuk ka fluturuar përgjatë gazsjellësit, nuk është afruar as në pozicionet ku janë zbuluar vrimat në tuba. Në veçanti, vendndodhja veriore e dëmtimit të gazsjellësit është mjaft larg nga shtegu i vëzhguar i fluturimit të FFAB123. Sipas matjeve të DW, shtegu i fluturimit të FFAB123 ishte nëntë ose 30 kilometra nga vendndodhjet e vrimave të tubacionit.

Përfundim

Pretendimi viral nga një institut rus në Telegram se një helikopter amerikan me përcaktimin FFAB123 ishte përgjegjës për dëmtimin e tubacionit është i paqëndrueshëm dhe i gabuar. Helikopteri nuk iu afrua pozicioneve ku po derdhet gazi në Detin Baltik, raporton kjo media gjermane.

Kush është përgjegjës për sabotimin e mundshëm? Dhe si kryhet?

Kjo është ende e paqartë. Sabotimi ajror duket më pak i mundshëm. Kapiteni gjerman i fregatës dhe eksperti i sigurisë detare Geran Swistek është i bindur se një lloj i veçantë eksplozivi është “montuar” në gazsjellësin me ndihmën e mjeteve nënujore.

"Unë e di nga hulumtimi im se Rusia ka ndërtuar një program shumë të fuqishëm kërkimor nënujor në vitet e fundit," tha Svistek në një intervistë me transmetuesin publik ZDF. Rusia kohët e fundit ka testuar dronë të tillë nënujorë në, ndër të tjera, në Detin e Veriut dhe Atlantikun e Veriut – dhe pranë lidhjeve të rëndësishme kabllore të komunikimit.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës