Markimi i shtetit - çelësi për më shumë investime të huaja

Promovimi i Maqedonisë së Veriut si vend me kushte të favorshme për investime është një nga mënyrat fillestare për të interesuar investitorët potencialë në të. Ekspertët e kësaj fushe thonë se vendi si një ekonomi e vogël dhe e varur duhet të promovohet shumë më tepër se vendet e tjera që janë më të mëdha, më të zhvilluara dhe të vendosura si lokacione alternative për investime dhe zgjerim. Nëse nuk promovohen kontaktet e drejtpërdrejta me kompanitë dhe nuk punohet në mënyrë proaktive, siç theksojnë ata, shteti nuk mund të gjendet në fokusin e interesit të investitorëve të huaj. Ajo që mungon, thonë ata, është brendimi i shtetit – brendimi i unifikuar i vendit.

Drejtoria për Zonat e Zhvillimit Industrial Teknologjik, nga ana tjetër, shprehet e kënaqur me praktikën dhe qasjen e re të funksionimit të prezantuar dy vite më parë, të cilën, theksojnë, e vërtetojnë shifrat, pra kontratat mbi 650 milionë euro. e investimeve në dy vitet e fundit.

- Padyshim që promovimi është i rëndësishëm dhe duhet bërë. Por ajo që është e rëndësishme për mua është që të gjitha aktivitetet e mëtutjeshme që lidhen me promovimin duhet të kenë një target grup të qartë dhe një arsyetim të qartë ekonomik, thotë drejtori i TIRZ-it Jovan Despotovski.

Kryetari i Shoqatës së Kompanive të Huaja me Prodhim të Avancuar Teknologjik dhe nënkryetar për Marrëdhëniet me Qeverinë e grupit "KOSTAL", Victor Mizo, thekson se ne nuk e promovojmë në mënyrë aktive shtetin ndërkombëtarisht dhe se shumë vende më të njohura se ne reklamohen si destinacionet e biznesit të investimeve.

- Edhe Koreja e Jugut reklamon veten, megjithëse të gjithë në botë e dinë se cilat janë njohuritë dhe arritjet e tyre teknologjike dhe teknike. Egjipti, Maroku, Serbia, Indonezia, Turqia - disa nga këto vende kanë më shumë se 100 milionë banorë dhe një prodhim të brendshëm bruto prej më shumë se një trilion dollarë, por ata ende konsiderojnë se në një mënyrë ose në një tjetër ai promovim është i nevojshëm për t'u pozicionuar harta e botës.për kryerjen e biznesit dhe tërheqjen e investimeve. Por unë pohoj se në veri të Vjenës dhe në jug të Stambollit, shumë pak njerëz dinë për Maqedoninë, veçanërisht lidhur me biznesin dhe investimet e mundshme, thotë Mizo.

Një pikëpamje e ngjashme ndan edhe ish-promotori Dejan Velichkov, i cili tani është pjesë e ekipit të Agjencisë Kanadeze të Promovimit dhe Tërheqjes së Investimeve Invest Canada, duke vënë në dukje se nuk bëhen përpjekje të organizuara nëpërmjet kontakteve të drejtpërdrejta në kompanitë e huaja të synuara për të pozicionuar vendin si një opsion. per zgjerim te mundshem..

- Maqedonia si një vend i vogël dhe i panjohur duhet të promovohet shumë më tepër se vendet e tjera që janë më të mëdha, më të zhvilluara dhe që tashmë janë krijuar si tregje alternative për zgjerim. Për shembull, këtu në Amerikën e Veriut, askush nuk e njeh Maqedoninë dhe nëse nuk punoni në mënyrë proaktive me kontakte të drejtpërdrejta në kompani ku ka potencial për projekte të reja investimi, Maqedonia thjesht nuk do të gjendet në analizat e tyre si opsion, sipas Velichkov. .

Ai vë në dukje se në vitet e fundit shteti nuk ka punuar në mënyrë proaktive për të promovuar vendin në drejtim të tërheqjes së investimeve të huaja.

"Kjo mund të kontrollohet lehtësisht nëse shikohet numri i vizitave të organizuara të kompanive të huaja në Maqedoni për projekte investive në vitet e fundit në krahasim me periudhën kur investimet e huaja ishin prioritet më i lartë për institucionet në vend", thekson Veliçkov. .

Drejtori i TIRZ pranon se promovimi është i rëndësishëm dhe duhet bërë, por thekson se tani Drejtoria, me burime shumë më të pakta financiare se më parë, vazhdon me një fushatë të synuar në mediat e huaja. Tani, theksi është tek kompanitë që flasin për përvojën e tyre me shtetin.

- Paratë që shpenzoheshin atëherë dhe tani për këtë lloj promovimi as nuk mund të krahasohen. Ndoshta mund të gjendet ndonjë justifikim ekonomik për një pjesë të mjeteve të shpenzuara gjatë asaj periudhe, kryesisht përmes kompanive që kanë nënshkruar kontrata. Pa dyshim, promovimi është i rëndësishëm dhe duhet bërë. Por ajo që është e rëndësishme për mua është që të gjitha aktivitetet e mëtejshme që lidhen me promovimin duhet të kenë një target grup të qartë dhe një justifikim të qartë ekonomik. Arsyetimi ekonomik para së gjithash duhet të reflektohet në atë se çfarë merr shteti për çdo euro që e ka shpenzuar për atë qëllim, thotë Despotovski.

Sipas Mizos, bota duhet të dëgjojë për potencialin tonë të biznesit. Duke u rikthyer në periudhën rreth 15 vite më parë kur nisi procesi i tërheqjes së investimeve, Mizo tregon se disa nga kompanitë që vendosën të investonin me ne, i kuptuan mundësitë e investimit nga reklamat.

- Gjithçka që nënkuptonte promovim të shtetit krijoi një lloj njohjeje dhe prezantimi të Maqedonisë. Kemi pasur edhe komente të drejtpërdrejta nga kompanitë se si kanë marrë vesh për ne. “Kemet” konfirmoi se CEO i tyre e ka parë reklamën për Maqedoninë në CNN, derisa ishte në një dhomë hoteli në Londër. Pronari i “Technical Textiles” e ka parë reklamën për Maqedoninë në një revistë biznesi në një fluturim për në Dubai. Këto janë komente të drejtpërdrejta se si e mori vesh një kompani për ne, thekson Mizo.

Ai beson se vlera e investimeve të tyre dhe e vendeve të punës të krijuara janë shumë herë më të mëdha se kostot e brendimit të shtetit. Branding, thekson ai, nuk duhet parë si shpenzim, por si investim. Si shembull ai tregon markën “Coca Cola”, e cila reklamohet vazhdimisht, edhe pse të gjithë e dinë për të.

- Kur shteti punoi aktivisht për të tërhequr investime, u krijua një masë kritike investitorësh dhe një pjesë e mirë e tyre po riinvestojnë tani (një cikël 10-vjeçar nga vendimi fillestar për të investuar këtu) dhe/ose po krijojnë ende një imazh pozitiv. për shtetin. Pa këtë më parë, tani do të kishte shumë pak, thekson Mizo.

Marrë nga MPB

 

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës