Anketa: Ndryshimi i domosdoshëm i modelit ekzistues të mbikëqyrjes inspektuese komunale

Anketa: Ndryshimi i domosdoshëm i modelit ekzistues të mbikëqyrjes inspektuese komunale/Foto: MPB

Mbi 72 për qind e inspektorëve vendorë besojnë se modeli ekzistues i mbikëqyrjes inspektuese komunale duhet të pësojë ndryshime, dhe për të qenë më efikas, pothuajse gjysma (47,9 për qind) besojnë se duhet të zëvendësohet nga shërbimet inspektuese në nivel rajonal. Pothuajse një e katërta e të anketuarve (24 përqind) janë në favor të një sistemi të centralizuar të shërbimeve të inspektimit dhe po i njëjti numër mendon se modeli ekzistues është i mirë.

Këtë e tregojnë rezultatet e anketës online që është realizuar nga OJQ Infocenter së bashku me organizatat partnere Spektar nga Kriva Pallanka dhe Qendrën Komunitare të Komunës së Strugës, si pjesë e projektit “Shërbimet e Inspektimit Lokal në interes të Qytetarët”, në qershor të këtij viti. Përmes anketës, të realizuar në mënyrë anonime, u mblodhën dhe sintetizuan përvojat e 96 inspektorëve vendorë për zbatimin e Ligjit për Inspektim dhe Mbikëqyrje (ZIN) dhe ligjeve të tjera që kanë të bëjnë me punën e tyre, si dhe propozimet e tyre për përmirësimin e kornizës ligjore, modeli i funksionimit, pavarësisë, efikasitetit dhe kompetencës së shërbimeve vendore të inspektimit.

Biljana Bejkova, drejtoreshë ekzekutive e OJQ-Infocenter u shpreh se shërbimet vendore të inspektimit janë një hallkë jashtëzakonisht e rëndësishme në sistemin e mbikëqyrjes inspektuese në vend, por fatkeqësisht janë gjithmonë nën hijen e inspektorateve shtetërore. Qëllimi i sondazhit, siç tha ai, ishte që të evidentohen problemet e shumta me të cilat ballafaqohen inspektorët vendorë, por edhe të shihet se cilat janë anët e mira të ZIN-it, të cilat kanë përmirësuar pozitën e tyre.

- Ende ka sfida të shumta kur bëhet fjalë për pavarësinë e shërbimeve vendore inspektuese, veçanërisht nga qendrat e pushtetit politik, partiak dhe ekonomik, pastaj efikasiteti i tyre e të ngjashme. Nga anketa, mbi 80 për qind e inspektorëve vendas besojnë se ZIN duhet të përputhet me legjislacionin. Mbi 70 për qind besojnë se mbikëqyrja ekzistuese e inspektimit vendor duhet të ndryshohet, se ajo nuk është mjaft efikase, nuk siguron pavarësi, dhe pothuajse gjysma janë në favor të një koncepti rajonal dhe gati një e katërta janë në favor të një koncepti të centralizuar. Gjithashtu, mbi 80 për qind e inspektorëve vendorë besojnë se në komunat e tyre shërbimi inspektues ose është i pamjaftueshëm ose nuk ka fare staf dhe problem shtesë është se ata nuk janë të pajisur sa duhet. Interesimi i madh i sotëm i inspektorëve vendor tregon se institucionet shtetërore duhet të bëjnë reforma në drejtim të sigurimit të integritetit, efikasitetit dhe rezistencës ndaj korrupsionit të shërbimeve inspektuese vendore, thotë Bejkova.

Sipas Blagoja Geshoski nga Këshilli Inspektues i RSM-së, Priten rezultatet e anketës dhe megjithëse Këshilli i Inspektimit nuk ka autoritet të drejtpërdrejtë për të monitoruar funksionimin e shërbimeve vendore të inspektimit, ata janë të informuar për stafin e tyre. Ai theksoi se për herë të parë me Ligjin për Mbikëqyrjen Inspektore nga viti 2019, inspektorët vendorë mbulohen dhe barazohen me inspektorët shtetërorë për sa i përket punësimit, avancimit dhe marrjes së licencës, sepse më parë nuk ishte kështu dhe nuk dihej se kush ishte. një inspektor në komunë. Në të njëjtën kohë, inspektorët vendorë ende nuk kanë detyrime ndaj Këshillit Inspektues, sikurse inspektorët shtetërorë për dokumentet programore dhe raportuese që duhet të përgatisin dhe dorëzojnë.

- Ajo që më shqetëson është pamundësia e disa komunave, veçanërisht të atyre më të voglat, që ta realizojnë këtë mundësi që u është dhënë në Ligjin për Vetëqeverisje Lokale (VL). Fatkeqësisht, ZLS-ja ka një dispozitë fatkeqe që thotë se komuna mund të organizojë shërbim inspektues, por nuk ka përgjigje se në rast se nuk ka mundësi, nuk do ta organizojë atë shërbim inspektues. Atëherë qytetarët në ato komuna nuk mund t'i ushtrojnë të drejtat e tyre, nuk ka kush të mbrojë as interesin publik dhe as interesin e individit, qoftë fizik qoftë juridik. Prandaj, pas këtij cikli të trajnimeve të zhvilluara, në të gjitha rajonet planifikuese, nuk kam dyshim se është e nevojshme të hapet një debat sa më parë dhe të zbatohet një reformë në këtë sistem inspektimi dhe ne duhet të vendosim si shtet nëse Inspektorët do të organizohen në nivel rajonal ose të gjithë ata duhet të bëhen pjesë e shërbimeve shtetërore të inspektimit, në mënyrë që të kemi shërbime inspektuese më efikase dhe efektive në nivel qendror, thotë Geshoski.

Sipas tij, kjo nuk do të cenojë parimin e decentralizimit sepse në të ardhmen krijimi i politikave mbetet kompetencë e vetëqeverisjes lokale dhe kryetarit të komunës, ndërsa kontrolli do të ishte qendror dhe uniform në të gjithë territorin e shtetit. , sepse thotë ai, në këto kushte ndodh që të kemi interpretime të ndryshme për të njëjtën çështje ligjore nga inspektorë të ndryshëm, në komuna të veçanta, gjë që krijon pasiguri juridike te qytetarët dhe komuniteti i biznesit.

Goran Trajçevski, ish kryetar i Inspektoratit të Qytetit të Qytetit të Shkupit pranon se duhet afruar sa më shpejt reformat dhe se është i domosdoshëm rajonalizimi i inspektimeve vendore, gjë që sipas tij do ta bënte shërbimin e inspektimit më të pavarur dhe me një gamë të gjerë pune. Ai thotë se ka pasur edhe një pilot projekt me kryetarin e kaluar, por që pas zgjedhjeve nuk është realizuar.

- Ideja ishte që të dhjetë komunat e Shkupit të bashkohen në një vend me inspektoratin e qytetit dhe të funksionojmë së bashku. Do të ishte gjithashtu modeli për konsolidimin e shërbimeve vendore të inspektimit në ato rajonale. Vijmë në disa situata paradoksale, është e paqëndrueshme që kryetari të ketë influencë për të drejtuar inspektimin vendor. DUP-i, miratimi, godina, vula nuk mund të firmoset nga kryetari dhe që të nesërmen e kontrollon inspektori i tij. Ne e lëmë mundësinë e korrupsionit dhe ndikimit që duhet ta tejkalojmë, thotë Trajçevski.

Sipas Boban Bojkovski, inspektor i lartë në Komunën e Kumanovës, Ligji për mbikëqyrjen inspektuese është dashur të miratohet sepse i ka mbrojtur inspektorët komunal të cilët kanë mbetur anash, por edhe mendon se nevojitet riorganizim për funksionimin më efikas të shërbimeve inspektuese.

- Si inspektorë komunalë jemi në vijën e parë para qytetarëve të cilët presin ndihmë për të gjitha problemet e pazgjidhshme. Në këtë kohë, ku nuk ka masa sistematike në fusha të caktuara për zgjidhjen e problemeve, ne nuk mund t'u shpjegojmë qytetarëve se nuk jemi ne ata që krijojmë masa, që zgjidhim problemet. Përkundrazi, janë institucionet e tjera që i miratojnë dhe ne vetëm kontrollojmë nëse ato zbatohen. Gjithashtu, qytetarët kërkojnë zgjidhje të shpejtë dhe efikase të problemeve të tyre dhe nuk janë të interesuar se cili inspektim do t'ua zgjidhë problemin. Kështu i ecim ne pa fajin tonë qytetarët – me këtë inspektor, me atë inspektor, që krijon dyshime tek ata se nuk duam t’u zgjidhim disa probleme. Duhet të bëhet një riorganizim, ku qytetarët kur vijnë me ndonjë problem nuk u intereson se ku do të shkojë raporti, thjesht të dalin në kohë dhe ta zgjidhin problemin e tyre, thotë Bojkovski.

Anketa për zbatimin e Ligjit për Mbikëqyrjen Inspektore është realizuar në kuadër të projektit “Shërbimet inspektuese lokale në interes të qytetarëve”, mbështetur nga programi CIVIKA Mobilitas.

I dashur lexues,

Qasja jonë në përmbajtjen e internetit është falas, sepse ne besojmë në barazinë në informacion, pavarësisht nëse dikush mund të paguajë apo jo. Prandaj, për të vazhduar punën tonë, kërkojmë mbështetjen e komunitetit tonë të lexuesve duke e mbështetur financiarisht Shtypin e Lirë. Bëhuni anëtar i Sloboden Pechat për të ndihmuar objektet që do të na mundësojnë të ofrojmë informacion afatgjatë dhe cilësor dhe Së bashku të sigurojmë një zë të lirë dhe të pavarur që do të jetë GJITHMONË NË ANËN E POPULLIT.

MBËSHTETNI NJË SHTYP TË LIRË.
ME SHUME FILLESTARE 60 DENARË

Video e ditës