Совети: Овие намирници се најдобри за црниот дроб

Profimedia
Фото: Профимедиа

По кожата, црниот дроб е втор најголем орган во вашето тело, за кој научниците тврдат дека извршува дури 500 задачи кои се клучни за одржување на здравјето.

Црниот дроб ја разградува храната што ја јадеме, ги отстранува токсините од крвта, управува со нивото на холестерол, му помага на нашето тело да ги апсорбира мастите и го регулира нивото на хормоните. Токму поради нејзиното значење за здравјето, важно е да јадеме храна која ја поттикнува работата на црниот дроб и ја одржува неговата состојба на завидно ниво, пренесува „Eat This“.

„Можете да го заштитите вашиот црн дроб со избегнување на додавање шеќер и алкохол и со ограничување на преработената храна. Јадете претежно храна од растително потекло која дејствува антивоспалително и му помага на црниот дроб правилно да функционира. Исто така, би било добра идеја да се трудите да јадете што повеќе овошје и зеленчук“, објаснува регистрираната нутриционистка Џил Вајзенбергер.

Јачмен и овес

Овие цели зрна се одличен извор на диетални влакна, кои се покажаа дека им помагаат на луѓето да изгубат тежина и создаваат здрава рамнотежа на бактерии во микробиомот на цревата. Јадењето храна богата со влакна ве одржува сити подолго време и често го намалува бројот на калории што ги внесувате. Понатаму, пребиотските влакна ја стимулираат здравата цревна микрофлора, што го намалува воспалението и оштетувањето на црниот дроб.

Зеленчук од семејството на зелка

„Ако сакате суперхрана за здравјето на црниот дроб, она што дефинитивно ви го препорачувам е брокула, кељ и други зеленчуци со крстови. Овие зеленчуци му помагаат на телото природно да се детоксицира и го штитат црниот дроб од оштетување, а истовремено ја подобруваат неговата целокупна функција“, вели регистрираниот диететичар Карли Ноулс.

Боровинки и лиснат зеленчук

„Неколку намирници кои ги препорачувам за здравјето на црниот дроб вклучуваат боровинки и други бобинки, билки и зачини, а особено зелен лиснат зеленчук.

„Секоја од овие намирници содржи многу фитонутриенти кои го подобруваат здравјето и функцијата на црниот дроб“, советува Вајзенбергер.

Кафе, зелен чај и вода

Најдоброто нешто што можете да го направите за да го заштитите вашиот црн дроб е да избегнувате алкохол. Втора најдобра работа што ја препорачуваат повеќето нутриционисти е да пиете доволно вода за да спречите дехидратација и да помогнете во подобро функционирање на црниот дроб. Освен вода, и кафето и зелениот чај се одлични решенија за црниот дроб, но треба да се консумираат умерено, односно да не ја надминуваат дневната количина.

Истражувањето објавено во Меѓународниот магазин за клиничка и експериментална медицина покажуваат дека редовното пиење зелен чај е поврзано со намален ризик од рак на црниот дроб, болести на замастен црн дроб, хепатитис и цироза на црниот дроб. Кафето, вклучувајќи го и кафето без кофеин, исто така го намалува ризикот од хронични болести на црниот дроб.

Маслиново масло

И последната намирница што ја препорачуваат нутриционистите е маслиновото масло, кое, како што велат, е добро што почесто да се консумира.

„Многу истражувања досега покажуваат дека маслиновото масло значително го зголемува нивото на добриот холестерол во крвта, кој ве штити од болести на замастен црн дроб и на тој начин помага да се зачува здравјето на овој важен орган“, вели Ноулс.

 

Видео на денот