Одете на посакувани места кога спиете со луцидни соништа

Фото: Wikimedia Commons

Сакате да летате или да се дружите со познати личности? Со едноставни техники можете да научите да ги контролирате вашите соништа, пишува „Гардијан“.

Што ако можете да одите во кревет секоја вечер, да заспиете и да имате целосна контрола врз вашите соништа? Тоа се случува кога луцидно сонувате, а кога тоа се случува е како да сте архитект на вашиот сопствен свет, режисер и ѕвезда на вашиот сопствен филм.

Можете да менувате сценографија, да додавате ликови и да оркестрирате настани. Луѓето велат дека се чувствувате како да сте во компјутерска игра. Тоа е алтернативен универзум; како Second Life, каде што, ако знаете како да го контролирате, можете да изберете кој било идентитет што го сакате.

Иако луцидното сонување е призната практика во будистичката култура со илјадници години, тоа е препознаено во западната култура и наука во последните неколку децении. Студиите на невропсихолозите Урсула Вос и Мартин Дреслер покажаа дека активноста на мозокот за време на луцидното сонување е слична на спиењето РЕМ (брзо движење на очите), но сепак, се разликува од состојба на нелуцидно сонување или будење – што сугерира дека се случува нешто различно.

Иако луцидните соништа може да ви се случат спонтано, со малку вежбање тоа е нешто што можете да го контролирате. Се запишав на краток курс кај Чарли Морли, експерт за луцидни соништа, кој ги понуди овие едноставни техники за да ви помогне да ја совладате вештината:

Водете дневник за соништата

Кога ќе се разбудите, запишете сè што можете да запомните. Ова ќе ви помогне да ги идентификувате знаците на сонот – аспекти кои ќе ве предупредат за фактот дека сонувате. Понекогаш сонувам за татко ми, кој не го гледам толку често, а Чарли советуваше да вежбам размислување: „Следниот пат кога ќе го видам татко ми, ќе сонувам“, неколкупати во текот на денот. Функционираше– следниот пат кога го видов татко ми, знаев дека мора да сонувам.

Проверки на реалноста

Луцидните сонувачи често користат потсетници како средство за проверка на реалноста. Чарли ми препорача да ја користам раката, па затоа неколкупати во текот на денот гледав во раката и се прашував: „Дали сонувам? За време на сон, мојата рака не би изгледала исто двапати, и би ме потресела во луцидност. Друга добра проверка на реалноста е читањето – речиси е невозможно да се чита во вашите соништа, бидејќи тоа е вештина на левиот мозок, а сонувањето го користи нашиот десен мозок. Моите луцидни соништа се секогаш детални и често има напишано сценарио во сценографијата, но никогаш не можам да го прочитам.

МИЛД метод

Научникот и истражувач на спиењето, Стивен ЛаБерж, ја разви техниката на мнемонички инициран луциден сон (МИЛД), при што се обидувате повторно да заспиете и во луциден сон веднаш откако сте имале жив сон што можете да го запомните. Нашата „проспективна меморија“ е таа што ја прави оваа работа – ако некогаш сте легнале решени да се разбудите во одредено време, тогаш веќе сте ја користеле оваа вештина. Можете да најдете подетален извештај за ова во неговата книга „Истражувајќи го светот на луцидното сонување“.

Методот „разбуди се, врати се во кревет“

Авторот на луцидните соништа Г Скот Спароу опишува техника која стана позната како методот „разбуди се, врати се во кревет“ и тоа е методот кој најдобро функционира за мене. Истражувањата сугерираат дека спиењето, потоа будењето и повторното спиење ја зголемува веројатноста за луцидност. Поставете го алармот неколку часа порано од вообичаеното и вклучете се во будна активност околу еден час (препорачувам да читате за луцидното сонување), а потоа вратете се во кревет со силна намера да сонувате.

Конечно, суптилната промена во вашата околина, исто така, може да помогне да се поттикне луцидноста. Чарли предлага да ја преместите перницата на спротивниот крај од креветот за една ноќ, бидејќи сè што малку ја нарушува вашата рутина може, вели тој, да ве натера да се „разбудите“ во сон.

Забавувајте се

Со вежбање, ми вели Чарли, ќе можам да останам во состојба на луциден сон подолго, но веќе успеав да кореографирам некои големи луцидни соништа. Пред некоја ноќ ја поминав дружејќи се со Тина Феј на сетот на „30 Rock“ во Њујорк. Успеав да останам доволно луциден за да ѝ кажам една шега што ѝ беше смешна. Се надевам дека еден ден ќе останам доволно луциден за заедно да го напишеме „Mean Girls 2“. Во моите соништа.

Апликации

Има многу апликации и помагала за луцидни соништа што можат да ве поттикнат. Shadow, кој е особено интересен, ви овозможува да го поставите вашиот дневник на соништата, со што се создава огромна меѓународна база на податоци за соништата.

Исповеди на луциден сонувач од Беки Барникот

Отсекогаш сум бил фасциниран од моите соништа, кои често се епски. Пливам со огромни морски суштества, бегам од торнада или истражувам градови од мермер што се распаѓа.

Во одреден момент од мојот живот доживеав нешто возбудливо: станав свесен дека сонувам додека сум во сон. Тоа не беше нешто што планирав да го направам; повеќе беше сознание дека, секако, овој бизарен, превртен свет мора да е сон.

Откако го сфатив ова, првото нешто што сакав да го направам, се разбира, беше да летам. Но, додека во нормален, нелуциден сон, јас несомнено летам, со благодат и леснотија, во оваа нова „рационална“ состојба, знаев дека луѓето не можат да летаат. Резултирачкиот напор, кој вклучуваше многу очајно мафтање со раката – беше малку како летечка риба.

Но, сепак, летав! И на некој начин ограничувањата направија да се чувствувам пореално. Кога би сакал да летам во буден живот, би било исто вака: непријатна, напорна работа, но сепак и малку магично.

 

Видео на денот