Невропсихолози советуваат како да помогнете на некој кој се соочува со социјална анксиозност

социјална анксиозност
Фото: Pexels

По повеќе од една година без нормална социјализација со цел да останеме заштитени од коронавирусот, изминатиов период постепено се враќаме на нашите вообичаени социјални рутини, од семејни собири до кафе-средби со нашите пријатели.

И додека многу луѓе немаа никаков проблем да „скокнат“ назад на социјалната сцена, за други идејата за поинтензивни дружби им создава анксиозност. Ако тоа не важи за вас, тоа може да биде случај за некој што го познавате.

На крајот на краиштата, социјалната анксиозност е второто најчесто анксиозно растројство, кое влијае на околу 15 милиони возрасни Американци, според Здружението на анксиозност и депресија на Америка. Затоа, експертите за ментално здравје објаснуваат како да ги поддржите вашите пријатели и семејство доколку се борат со социјална анксиозност, пренесува „LiveStrong“.

социјална анксиозност

Нормализирајте ги нивните чувства

Зајакнете ја идејата дека е сосема природно и во ред, да се појават чувства на дополнителна анксиозност имајќи предвид дека повторно се соочуваме со „нормалниот живот“ откако во голема мера беше на пауза за време на пандемијата, вели д-р Дејв Карбонел, клинички психолог специјализиран за третман на анксиозни нарушувања.

Дајте ѝ до знаење на вашата сакана личност дека ќе бидете тука за да ѝ помогнете да се чувствува поддржана додека поминува низ тоа, вели Карбонел.

Изминатата година беше голем предизвик за секого. Разговарајте со вашиот пријател или член на семејството дека посетата на терапевт може да биде корисен начин за справување со сите овие чувства.

Но, не ја форсирајте темата. „Секој различно се справува со анксиозноста, па затоа е невозможно да се знае како некој може да реагира“, вели д-р Санам Хафиз, невропсихолог со седиште во Њујорк и професор на Универзитетот Колумбија. „Значи, бидете трпеливи и почитувајте ги границите на другиот“.

пријатели

Прашајте како можете да помогнете

Наместо да му кажувате на некого да го надмине чувството на вознемиреност или да не се грижи, прашајте како можете да помогнете – тоа е вистинскиот начин да помогнете“, вели Хафиз.

Доколку сте заедно во некоја социјална ситуација, прашајте – „Како можам да ти бидам корисен додека се чувствуваш вознемирен?“ Не ја доведувајте во прашање удобноста – „Како можам да направам да се чувствуваш попријатно?“. „Да се ​​направи она што е најудобно, веројатно ќе биде воопшто да не одите на одреден настан или да заминете веднаш“, вели Карбонел.

Со други зборови, вие едноставно треба да ја дадете вашата поддршка за да им помогнете да управуваат – а не да ги избегнуваат – чувствата.

пријатели

Помогнете им да имаат план однапред

Во зависност од отвореноста на личноста, може да понудите да помогнете да се подготват за потенцијалното социјално опкружување.

На пример, ако мислата за вечера го прави вашиот пријател нервозен, тој може однапред да генерира стратегии за смирување, како земање длабок здив или одење на кратка прошетка. Да се ​​има план често ги олеснува работите, вели Хафиз.

пријатели

Нека донесат одлуки

Додека можете да бидете сојузник, поддршка и рамо на кое може да се потпрат, секогаш ставајте јасно до знаење дека тие се одговорни за ситуацијата.

„Дајте му на вашиот пријател до знаење дека доаѓате за поддршка и ќе соработувате на кој било начин што тоа лице ќе го побара“, вели Карбонел. „Со други зборови, ќе им дозволите да донесуваат одлуки, и ако тие одлучат да заминат порано, вие нема да ги спречите во тоа“.

Не осудувајте. Да се ​​почитува тоа како некој се чувствува и да го поддржите без осуда е најдоброто нешто што можете да направите за да му помогнете на некој пријател или член на семејство.

Видео на денот