Контроверзна српска уметница добива милиони за да гледа во магаре, а се појавува и во „Сексот и градот“
Ретроспективната изложба „Чистачка“ од Марина Абрамовиќ, која се отвори на 21 септември во Музејот на современа уметност во Белград, е обележана како најголема културна манифестација и катарза на српското општество.
За да се постигне совршенство и да се обезбедат и исполнат сите услови кои ги барала Марина Абрамовиќ, издвоен е буџет од 150 милиони динари. Српската влада одвоила 78 милиони динари. Секоја работа што ќе биде изложена чини помеѓу 300.000 и 400.000 евра, а ќе биде изложена околу 120. Значи, во целина, делата на Марина Абрамовиќ чинеа скоро 50 милиони евра.
Токму тоа ја разлути српската јавност.
Како што беше најавено, Марина Абрамовиќ пристигна со 100 други пријатели (уметници, куратори, директори на музеи), меѓу кои и нејзиниот поранешен сопруг Френк Уве Лејсипен, подобро познат како Улаи, пионер на уметничкиот перформанс од 1970-тите.
Тоа што ги разлути новинарите беше најавата за прес конференција во шест часот и 23 минути наутро, така што новинарите од културните редакции беа доведени состојба на ментален притисок.
На оваа контроверзна уметница и биле исплатени оргомни средства од државната каса за перформансот перформансот „Исповед“, кој претставува видео кое трае еден час и ја прикажува уметницата како постојано гледа во едно магаре.
Од шестгодишна возраст, Абрамовиќ покажала голема љубов кон сликањето, која подоцна се развила во желба да ги испита границите на човечкото тело и ум на секој можен начин.
Нејзиниот прв настап, и можеби еден од најбизарните го имала на Фестивалот „Уметнста на баба“ во Единбург во 1973 година, кога ја одигра својата прва, во серија од десет акции наречени „Ритам“.
Марина, која е позната по тоа што буквално дава крв за уметноста, тогаш за прв пат си нанела полесни повреди на самата себе.
Користејќи дваесет ножеви, два магнетофона и камера, таа пред публиката играла нешто како руски рулет. Со сè побрзо темпо, Абрамовиќ фрлала ножеви меѓу испружените прсти и секогаш кога ќе го исечела прстот со брзина на движење, ќе земела нов нож додека истовремено го снимала целиот процес.
Откако дваесет пати се исекла, ја исклучила камерата а потоа ги слушала звуците и се обидувала да ги повтори истите движења. На овој начин, таа се обидувала да ги поправа грешките, мешајќи минато и сегашност.
По напуштањето на Југославија, Марина престојувала и во Њујорк, каде била забележана од режисерот на светски познатата хит серија „Сексот и градот“. Потоа следувало и нејзино епизодно појавување во серијата. Станува збор за перформансот „Куќа со поглед на океан“, епизода во која Кери го запознава Александар Петровски.