Индонезија го доби својот прв брз воз, проект вреден 7,3 милијарди долари

Индонезија ја отвори својата прва брза железница, проект вреден 7,3 милијарди долари поддржан од Кина во рамките на нејзината иницијатива „Појас и пат“.
Претседателот Џоко Видодо ја лансираше услугата, која го поврзува главниот град Џакарта со Бандунг, врвен економски центар. Железницата е наречена Вуш, акроним на Бахаса Индонезија што во превод значи заштеда на време и доверливост. Видодо даде приоритет на проекти како Вуш за да се олесни големиот сообраќаен метеж во земјата.

Железницата првично требала да се отвори во 2019 година, но била одложена поради спорови за земјиштето, пандемијата и пречекорување на буџетот од 1,2 милијарди долари. Инаугурацијата во понеделник беше одложена од неделата за да се прилагоди на распоредот на Џокови.
Вуш е управуван од ПТ КЦИЦ, заедничко вложување составено од четири индонезиски државни компании и Пекинг, Чајна Реилвеј Интернешонал. Возот може да достигне брзина до 350 км/ч со патување кое опфаќа 142 км.
Индонезиските власти велат дека брзата железница се очекува да ја подобри економската продуктивност. Тие, исто така, го истакнуваат фактот дека возовите се напојуваат со електрична енергија, што ќе помогне да се намалат емисиите на јаглерод во земјата, пренесува Би-Би-Си.

Бандунг, главниот град на провинцијата Западна Јава, се смета за одговор на Индонезија за Силиконската долина. Постојат преговори за проширување на Вуш до Сурабаја, главен пристанишен град и главен град на провинцијата Источна Јава.
Некои критичари велат дека чистата цена на проектот може да влијае на јавните финансии на Индонезија, кои веќе се затегнати од пандемијата. Џокови се согласи да користи државни средства за да му помогне на проектот да ги надмине одложувањата.
Проектот е дел од 10-годишната иницијатива на кинескиот претседател Си Џинпинг „Појас и пат“, амбициозен план за поврзување на Азија со Африка и Европа преку серија копнени и поморски мрежи преку инвестиции во локалната инфраструктура.
Индонезија, најголемата економија во Југоисточна Азија, активно бара инвестиции од Кина, нејзиниот најголем трговски партнер.