Групата Бастион во напис на „The Guardian“ за екс-ју електро-поп сцената од 80-тите

бастион
Фото: Принтскрин / Instagram

„Беше смешно. Беше фантастично“ вели насловот на написот посветен на екс-ју музиката која нам ни е сè уште многу блиска. И, за оние кои ја доживеаја од прва рака, воопшто не е далеку од вистината. „The Guardian“ ја прераскажа приказната за електро-поп сцената на Југославија во напис кој го спомнуваше и името на нашата група Бастион.

Предвоените години во Југославија важеа за креативен „бум“ во уметноста, но пред сè за музиката и музичките бранови и жанрови. Особено е карактеристично што, иако се живееше во техничка лимитираност, тоа не спречи да се изроди одлична музика. Меѓу другото, се создаде и интересен и карактеристичен електро-поп во „очигледна социјалистичка утопија“, како што ќе ја нарече Тамлин Мажѝ во написот во „The Guardian“.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bastion (@bastionbandofficial)

Меѓу имињата на бендови вредни за спомнување во овој текст на реномираниот медиум се најде и нашата легендарна Бастион.

Написот вибрантно ја опишува атмосферата во 70-тите и 80-тите години од минатиот век во Југославија, спомнувајќи ги првиот клуб во Белград на диџејот Бобан Петровиќ, групите Хаустор и Боа од Загреб, Електрични Оргазам и Идоли од Белград, и Видеосекс од Љубљана, „Југословенскиот Мишел-Жар“ Миха Краљ, како и легендарните парчиња електронска музичка опрема 808 и Роланд-4.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bastion (@bastionbandofficial)

„Во меѓувреме, во Скопје, Македонија, друга 808-ица во Југославија беше во сопственост на Кирил Џајковски, кој го оформи Бастион со пејачката Ана Костовска, текстописецот Милчо Манчевски, и Љубомир Стојсављевиќ на бас. Групата преживеа едвај многу малку, но нивното влијание силно се почувствува: Флора Питроло, кој го ре-издадеалбумот на Бастион од 1984 година под закрила на нејзината „ACC Records“ во 2018 година, го нарекува албумот „еклектичен, експерт синт-вејв – љубопитен жанр, но базиран на светла, гламурозна поп сензибилност“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bastion (@bastionbandofficial)

Гардијан раскажува како сè уште во средно школо и со помош на неговите родители, Џајковски, кој денес е реномиран композитор на електронска музика кој живее во Скопје по некое време во Австралија, набавил еден синт, една драм-машина и еден рекордер со четири касети.

„Тоа беше сè што имав со кое можев да работам. Но еј, погодете што: тие беа класични парчиња опрема – го имав 808 и Јупитер-4 Роланд синт. Немав секвенцери, па сè се свиреше во живо на касета кога снимавме. Луѓето се збунуваат – Југославија никгоаш не беше дел од Источниот Блок. Креативно, тоа беше многу фин период. Во моите спомени, тие не беа венчани со политика или нешто такво“ , вели Џајковски за „The Guardian“,

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bastion (@bastionbandofficial)

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот