ФОТО | Омилениот семеен автомобил: 50 години од „Застава 101“ и носталгија која сѐ уште трае
Деновиве, великанот на југословенската автомобилска индустрија „Застава 101“, популарниот „Стоеден“ или „(Сто) Ас“ го прослави својот 50-ти роденден и иако денес ретко може да се најде на нашите патишта, носталгија за овој автомобил сѐ уште трае.
Кога популарниот „стоеден“ беше воведен во 1971 година, тоа беше голем настан бидејќи производството на автомобил што не беше лиценцирана копија на западен модел конечно започна во поранешната Југославија.
View this post on Instagram
Го произведувала фабриката „Застава Автомобили“ од Крагуевац, а беше создаден врз основа на тогаш технички многу модерниот „Фиат 128“, со малку изменет заден дел – петта врата, и беше еден од првите произведени автомобили во денешната преовладувачка хечбек варијанта.
View this post on Instagram
Гордост на автомобилската индустрија
Во согласност со европските трендови на реконструкција во периодот по Втората светска војна, и во Југославија, посебно внимание беше посветено на развојот на автомобилската индустрија. Имаше неколку фабрики за автомобили и камиони во поранешните југословенски републики, а секако најголемата и најважна беше Крагуевац, „Застава 101“, некогашната гордост на југословенската индустрија.
View this post on Instagram
Скоро немаше семејство во поранешна Југославија без да поседува автомобил „Застава 101“. Така, колективните одмори на работниците во социјалистичка Југославија се случувале во согласност со процесите на модернизација и создавање на ново социјалистичко општество.
View this post on Instagram
Од почетокот на шеесеттите години, на мал број новоизградени патишта во републиката, малиот симпатичен автомобил „Застава 750“ популарно наречен „Фиќо“ бил премал и преоптоварен во летните месеци, кога едно просечно четиричлено семејство заминувало на море.
Семеен автомобил
Кон крајот на 1960-тите, раководството на „Zavoda Crvena zastava“, предводено од директорот Првослав Раковиќ, побарал нов модел на автомобил. Тие посакале да ја завршат својата производна програма со семеен автомобил што би се наоѓал меѓу тогашното легендарниот „Застава 750“, мал градски автомобил популарно познат како „Фиќо“ и „Застава1300“ или „Тристач“ што за тоа време бил лимузина или луксузно деловно возило.
View this post on Instagram
Сепак „Застава 101“ бил како правен „по мерка“ за едно просечно југословенско семејство за кој сопствениците остануваат вечно сентиментално поврзани со оваа марка на автомобил .