Европските производители на возила загрижени поради Брегзит
Европските и националните здруженија, меѓу кои и Британското здружение на производители и трговци на автомобили, соопштија дека воведувањето царина за автомобили и комбиња би можело да ја чини европската и британската автомобилска индустрија 5,7 милијарди евра, во случај Велика Британија да ја напушти ЕУ без договор за излез.
Тоа би значело и повисоки цени за потрошувачите доколку производителите не успеат да ги апсорбираат дополнителните трошоци.
Велика Британија би требало да ја напушти ЕУ на 31 октомври, а премиерот Борис Џонсон изјави дека тоа ќе се случи без оглед на се. Доколку дојде до Брегзит без договор за правата на граѓаните, финансискиот надоместок и прашањето за ирската граница, ќе бидат воведени царини врз основа на регулативите на Светската трговска организација.
Во случајот кај автомобилите таа царина ќе изнесува 10 проценти.
– Брегзит не е само британски проблем. Загрижени се сите во европската автомобилска индустрија, и пошироко. Без разлика дали како извозници на британскиот пазар или како локални производители, а ние сме двајца, неизбежно ќе ги почувствуваме негативните последици – изјави претседателот на Комитетот за француски производители на автомобили, Кристијан Пежо.
Авто-индустријата, вклучително и добавувачите на делови, претставува успешна европска приказна, произведува нешто повеќе од 19 милиони возила годишно и вработува скоро 14 милиони луѓе.
Иако Велика Британија е голем увозник на европски автомобили, британската автомобилска индустрија стабилно расте во последните децении. Светските производители, како што се јапонските компании „Хонда“ и „Нисан“, ја користеа Велика Британија како база за продажба на своите автомобили низ ЕУ.
Клучот за успехот на индустријата во последните години беше можноста компаниите да работат без проблем и да продаваат низ единствениот пазар.
Доколку дојде до Брегзит без договор, компаниите веќе нема да можат да работат на единствениот пазар на начин на кој се навикнаа.